سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی مدارس استان سمنان به مدت چهار هفته

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدارس ابتدایی و متوسطه استان سمنان با حضور الزامی مدیران، معلمان، حضور اختیاری دانش آموزان از شنبه ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان سمنان گفت: حضور مدیران، معلمان، دبیران و کادر اجرایی کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه از شنبه ۲۷ اردیبهشت الزامی و حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است.

او افزود: مراکز آموزشی استثنایی، پیش دبستانی و خوابگاه‌های شبانه روزی و مناطق قرنطینه شده احتمالی در این برنامه ریزی قرار ندارند.
دستورانی تاکید کرد: سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در شرایط فعلی اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است و در این بازگشایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی ضروری و حضور کارکنان و دانش آموزان با دستکش و ماسک میسر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: هدف نخست از این بازگشایی جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزانی که نتوانتستد از کلاس‌های شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران استفاده کنند و سپس رفع اشکال سایر محصلان خواهد بود.

دستورانی با بیان اینکه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا مقرر شده به شکل جهادی در اجرای این تصمیم از آموزش و پروش و مدارس پشتیبانی شود، گفت: مدیران مدارس وظیفه دارند با استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر‌های خود، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، مراکز بهداشتی درمانی، هلال احمر، سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی نسبت به ضدعفونی کردن مدارس تا قبل از۲۷ اردیبهشت اقدام و همچنین در طول این یک ماه به صورت روزانه مدارس را گندزدایی کنند.

او ابراز داشت: در شرایط جدید تهیه ماسک و دستکش برای دانش آموزان و ایاب و ذهاب آنان به عهده خانواده‌ها می‌باشد و بوفه مدارس، زنگ ورزش و زنگ تفریح نیز به جهت جلوگیری از تجمع دانش آموزان تعطیل است.

دستورانی تصریح کرد:شورای مدرسه مرجع تصمیم گیری و اتخاذ تدبیر لازم است و به طور کلی باید دانش آموزان گروه بندی شده و شرایطی فراهم شود تا فقط ۲۵ درصد دانش آموزان هر آموزشگاه در طول روز حاضر باشند و برنامه آموزشی نیز مطابق برنامه هفتگی درسی بوده و از قبل باید به والدین اطلاع رسانی شده و از تجمع ایشان در مدرسه پرهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: شرایط لازم برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس براساس دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شده و استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.