سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگهداشت تولید نفت و گاز با بکارگیری ۳۷ دکل ناوگان حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از بکارگیری ۳۷ دکل ناوگان حفاری این شرکت به منظور حفظ و نگهداشت تولید نفت و گاز در گستره مناطق نفتخیز جنوب خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به رایزنی‌ها و توافقات به عمل آمده میان مدیریت ارشد این شرکت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و توافقات صورت گرفته در این ارتباط، گفت: این همکاری به منظور برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران و پاسخگویی به موقع به نیاز‌های صنعت نفت کشور صورت می‌گیرد.

او بیان داشت: این توافقات در نشست مشترک ۲ شرکت حاصل و ملی حفاری در برنامه‌های جاری و پروژه‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حضوری فعال خواهد داشت.

موسوی اظهار کرد: در زمان حاضر دستگاه‌های حفاری خشکی سبک و سنگین این شرکت در ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع وسعت عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب حفر و تکمیل چاه‌های توسعه ای/توصیفی و تعمیری مناطق را در حوزه ۵ شرکت بهره برداری نفت و  گاز کارون، مارون، آغاجاری، مسجدسلیمان و گچساران برعهده دارند که با توجه به برنامه‌های تولید ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران در میدان‌های نفت و گاز و با توجه به توافقات صورت گرفته از سوی ۲ شرکت ترخیص دستگاه‌های حفاری موضوعیت نداشته و مجموعه دکل‌ها در مدار عملیات قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت حفاری در ایران و با برخورداری از افزون بر ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در ۴ دهه گذشته نقش محوری در حفاری چاه‌های نفت و گاز در کشور داشته و دارد و می‌توان ادعا کرد دو سوم از بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه‌های نفت و گاز حفر شده در مدت پیش گفته با همکاری و هم افزایی مستمر با مدیریت‌های حفاری، مهندسی مخازن و سایر بخش‌های مرتبط در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حفاری، تکمیل و در مدار تولید قرار دارند.

او اذعان داشت: این شرکت همچنین همکاری با شرکت‌های حفاری بخش خصوصی و بخش‌های حفاری در شرکت‌های دولتی را به جد دنبال می‌کند و در پروژه‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن که تا کنون چند بسته آن به شرکت‌های خصوصی واگذار گردیده مشارکت می‌کند.

موسوی با اشاره به اینکه ناوگان این شرکت در بخش خدمات جانبی صنعت َحفاری با توان ارائه بیش از ۲۰ نوع خدمات فنی و مهندسی نیز براساس درخواست‌های شرکت‌های متقاضی بهره بردار نفتی و شرکت‌های حفاری بخش خصوصی خدمات تخصصی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در سال جهش تولید با تلاش و همت متخصصان مجرب، کارکنان ماهر و کارآمد و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و داشته‌های شرکت شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش شرکت ملی حفاری ایران در جایگاه یک شرکت مادر تخصصی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.