سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا همه را یک صدا کرد

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا اوضاع عادی کشور‌ را دستخوش تغییر کرده، همه با کمک به دیگران می‌توانیم سهم خود را برای کمک در این دوران بحران داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ویروس کرونای جدید یک دشمن ناشناس است که خیلی سریع امور عادی زندگی را با توجه به تعطیلی مدارس، دورکاری کارمندان و لذت‌های مشترک همچون ورزش و سینما، تئاتر تغییر داده است.

این وضعیت باعث شده که بسیاری در تامین نیازهایشان با انبار مایحتاج خود به دلیل قرنطینه احتمالی تعجیل کنند. اما برخی گروه‌ها این بحران عمومی را بیش از دیگران احساس خواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه‌ی شعبانِ امسال و با اشاره به مشکلاتی که به‌ خاطر کرونا برای برخی مردم پیش آمده، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ی خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت.»

به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، پویش «ایران همدل» را آغاز کرد.

هدف از این پویش، فراگیر شدن مفهوم مواسات در جامعه‌ اسلامی است.

در بیان رهبر معظم انقلاب، مواسات یعنی «همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور. انسان وظیفه بداند؛ کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبروئی»  «یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با درد‌ها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آن‌ها رفتن و دست کمک‌رسانی به سوی آن‌ها دراز کردن».

با این سخنان صد‌ها گروه مردمی، بسیجی و جهادی که از آغاز شیوع کرونا در استان کرمانشاه پای کار آمده بودند، پس از سخنان رهبر انقلاب علاوه بر ادامه خدمات برای تامین اقلام بهداشتی موردنیاز مردم، تلاش خود را برای کمک به خانواده‌های نیازمندان و فقرا بویژه در قالب توزیع بسته‌های غذایی برای ماه رمضان آغاز کردند.

تا اوایل فروردین نزدیک به ۲ هزار نیروی جهادی در میدان مبارزه با کرونا در استان کرمانشاه به صورت تشکیلاتی فعال بودند، اما این روز‌ها تعداد آنان خیلی بیشتر شده است.

توسلی مدیر موکب امام خامنه‌ ای استان کرمانشاه در گفت‎ و‎ گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از اوایل شیوع کرونا ۵۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار با ارزش ۲۵۰ میلیون تومان توزیع شد.

او گفت: در شب عید نوروز هم بسته‌های آذوقه توزیع کردیم و در ماه رمضان هم توزیع ۴۰۰۰ بسته معیشتی مانند برنج، گوشت و روغن را در برنامه داشتیم.

او افزود: در بحث نان هم ورود پیدا کردیم و بدهکاری افرادی که به نانوا‌ها بدهکار بودند را پرداخت کردیم.
 
یاوری معاونت فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان هم در گفت ‎و گو با خبرنگار ما گفت : از ابتدای شیوع بیماری کرونا در اواخر سال ۹۸ خادم یاران رضوی سریعا وارد عرصه خدمت بر جهاد شدند و به کادر درمان داوطلبانه کمک کردند.
 
او گفت : افرادی که تخصص داشتند به ۳ بیمارستان کرونایی یعنی گلستان، فارابی و امام رضا ورود کردند و کمک حال کادر درمان بودند.
 
یاوری افزود : در ادامه این کمک ها کارگاه دوخت لباس ایزوله، دستکش، ماسک و گان با مشارکت روزانه ۵۰ خادمیار دختر مشغول فعالیت شد.
 
او افزود: گندزدایی ۸ مرحله ای شهرستان های استان، مساجد، پاساژهای شلوغ، جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم و توزیع بسته های بهداشتی بین مناطق محروم و حاشیه شهر از دیگر برنامه ها بود.
 
یاوری ادامه داد: در سطح بین المللی طرح نسیم مهر رضوی اجرا شد که در همه بیمارستان ها حضور پیدا کردیم و با اهدا هدیه و تبرکات به همه نیروها و کادر درمان تقدیر کردیم.
 
او ادامه داد: اهدا تبرکات به بیماران و دادن یک وعده غذای تبرکی که بالغ بر ۳۳۰۰ پرس غذای امام رضا(ع) بود از دیگر کارهای انجام شده آستان قدس رضوی بوده است.

یاوری افزود: از پاکبانان که مدافع سلامت بودند و تعداد آن ها ۱۹۰۰ نفر بود با اهدا تبرکات تقدیر شد و ۴۰۰۰ پرس غذا تبرکی بین آن ها توزیع شد.

با این صحبت ها همه دست به دست هم دادند و یکی شدند و پای کار آمدند تا لبیک خود را به رهبر معظم انقلاب نشان دهند و باری از دوش مردمان آسیب دیده بردارند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.