سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد;

افزایش چند برابری آزمایشات مربوط به تشخیص بیماری کرونا در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یکی از اقدامات مهم در استان ایلام، افزایش چند برابری آزمایشات مربوط به تشخیص بیماری کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بیستمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، گفت: یکی از اقدامات ما در استان ایلام، افزایش چند برابری آزمایشات مربوط به تشخیص بیماری کرونا بوده و در این راستا از اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا نیز آزمایش به عمل آمده که منجر به شناسایی افراد جدید در مرحله قبل از بروز علائم شده و این امر باعث می‌شود که علاوه بر ارائه آموزش‌ها و خدمات هدفمند به این مبتلایان، از انتقال بیماری توسط آنان به دیگر افراد جلوگیری گردد.

او به تشریح آمار مبتلایان به کرونا در سطح جهان، کشور و استان ایلام پرداخت و مطرح کرد: طبق آمار‌ها استان ایلام نسبت به میانگین کشوری از درصد مبتلایان کمتری در رابطه با بیماری کرونا برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به برنامه‌های در دست اجرا در سطح دانشگاه در جهت مقابله با بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن اشاره و اظهار کرد: نظارت دقیق بر رعایت فاصله گذاری هوشمند توسط اصناف، تقویت بیماریابی در جامعه و افزایش نمونه گیری از موارد مشکوک جهت تشخیص زودرس از برنامه‌هایی هستند که به این منظور مورد اجرا قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.