سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امارات سقطری یمن را تصاحب و اقدام به تخریب آن کرده است

یک مقام دولت مستعفی و فراری منصور هادی گفت که امارات از زمان حضور خود در جزیره سقطری یمن اقدام به تخریب محیط زیست و آثار و جاذبه‌های طبیعی این جزیره کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یک مقام دولت مستعفی و فراری منصور هادی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که امارات از زمان حضور خود در جزایر سقطری یمن، به شیوه غیرقانونی و با انجام معاملاتی باطل بخش گسترده‌ای از این جزایر را اشغال کرده است و اقدام به تخریب محیط زیست و آثار و جاذبه‌های طبیعی این منطقه کرده است، که یک میراث جهانی محسوب می‌شود.

این مقام یمنی گفت: «مناطق وسیعی در سواحل مجمع الجزایر سقطری را امارات با قرارداد‌های فروش غیرقانونی به کنترل خود درآورده است. خلفان المزروعی یک شخصیت اماراتی است که با قطع ده‌ها اصله از درخت‌های کم نظیر در سقطری یک ویلای بزرگ برای خود در سقطری بنا کرده است.»


بیشتر بخوانید: فعالیت سازمان جهانی بهداشت در مناطقی از یمن تعلیق شد


مقام دولت مستعفی منصور هادی تاکید کرد: «فضا‌های وسیعی در سقطری توسط امارات با خطوط و برج‌های مخابراتی ویژه به استراحتگاه مخصوص اماراتی‌ها مبدل شده است. امارات فعالیت یک هیئت باستان شناس از روسیه را در سقطری متوقف کرد و دو منطقه آثار باستانی در نزدیکی حدیبو مرکز استان سقطری را به کنترل خود درآورد.»

سقطری مجمع‌الجزایری در جنوب یمن است که در غرب اقیانوس هند، در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.