یکی از مسئولان کنگره مردمی یمن اعلام کرد هدف از تجاوز عربستان سعودی و امارات عربی متحده به یمن، تجزیه آن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یاسر الیمانی، یکی از مسئولان کنگره مردمی یمن هشدار داد عربستان سعودی و امارات عربی متحده به دنبال تکه‌تکه کردن یمن هستند. 

او گفت: درباره اقدام شورای انتقالی جنوب در اعلام خودمختاری در جنوب یمن گفت: وارد ششمین سال از آنچه که عملیات طوفان قاطعیت و ائتلاف سعودی- اماراتی خوانده می‌شود، شدیم. همه ما در داخل و خارج یمن می‌دانیم که عربستان در یمن حسن نیت ندارد.

این مقام یمنی افزود: ائتلاف سعودی-اماراتی ادعا کرد عملیات آن‌ها برای یمن و علیه کودتاست، اما در واقع از ”سیاست اره“ استفاده کرد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، از سیاست اره استفاده می‌کنند. همانطور که جمال خاشقجی را با اره تکه‌تکه کردند می‌خواهند جمهوری یمن را تکه‌تکه کنند. ادعا کردند که برای بازگرداندن منصور هادی به جنوب یمن رفته‌اند، اما عدن را به گروه‌های شبه‌نظامیانی تحویل دادند که محمد بن زاید زیر نظر عربستان سعودی تاسیس کرد.

الیمانی افزود: اگر سعودی‌ها واقعا به دنبال حمایت از منصور هادی بودند از همان نخستین روز باید با این نمایش مضحک مقابله می‌کرد. همه این اقدامات در برابر چشمان جهانیان رخ می‌دهد.

او در ادامه یادآور شد: ملت یمن در استان‌های جنوب که در کنترل ائتلاف سعودی-اماراتی قرار دارد با نسل‌کشی، بیماری، کشتار و محاصره روبرو هستند. سعودی‌ها اگر راست می‌گویند باید اهالی یمن را از شیوع بیماری نجات می‌دادند، اما آنچه رخ می‌دهد تقسیم نقش بین عربستان و امارات است. عربستان برنامه‌های خود را در استان المهره و امارات هم برنامه‌هایش را در سقطری دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار