سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت مشارکت اجتماعی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: مشارکت اجتماعی در طرح فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در مورد نقش مردم، همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا گفت: مقابله با بیماری کرونا یک موضوع فراگیر است و باید آحاد جامعه در این امر مشارکت و همیاری داشته باشند.

او افزود: هر رسانه یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا می‌باشد که مردم با دریافت اطلاعات صحیح از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی معتبر در جلوگیری از شایعات همیار مدافعان سلامت می‌باشند.

جعفری در مورد وضعیت شیوع کرونا در کرمان به مردم گفت: اینکه مردم تصور کنند که این اپیدمی تمام شده است این تصور بسیار خطرناک و نگران کننده است لذا حفظ شرایط حال حاضر و بهبود این شرایط نیز در گرو عدم حضور در ازدحام‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت مسائل بهداشتی و ... است.

او از اقداماتی که سازمان بیمه سلامت به منظور فاصله گذاری اجتماعی انجام داده است گفت: سازمان بیمه سلامت به منظور صیانت از سلامت بیمه شدگان و کاهش مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان، بیمه شدگان بیمه سلامت در صندوق‌های کارکنان دولت، سایراقشار، روستاییان و سلامت همگانی در صورت انقضای تاریخ اعتبار و داشتن نسخ سفید دفترچه، بدون نیاز به اعتبار بخشی و حضور در دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه می‌توانند تا ۳۱ خرداد ۹۹ به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از خدمات سلامت بهره‌مند شوند‫. ‬‬‬‬‬

جعفری در مورد نحوه بیمه شدن بیماران کرونایی اظهار داشت: بیماران کرونایی می‌توانند به سایت سازمان بیمه سلامت به آدرس https://ihio.gov.ir مراجعه کنند و پس از ثبت نام در سامانه بیمه سلامت، اطلاعاتشان به صورت اورژانسی به سازمان ارسال و پس از دریافت نتیجه ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، لذا این یکی دیگر از اقدامات سازمان بیمه سلامت در طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور رعایت توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و همچنین کاهش مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان می‌باشد‫. ‬‬‬‬‬

مدیرکل بیمه سلامت کرمان همچنین در مورد تخصیص هزینه‌های بیمارستان‌ها و سایر موسسات درمانی استان گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی در دوره شیوع کرونا تخصیص داده شده است بطوریکه تسویه مطالبات دی ماه ۹۸، تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی و غیر دولتی دانشگاهی و تسویه مطالبات اسناد الکترونیک مطب‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه ها، پزشکان، پاراکلینیک‌ها هم تا فروردین ۹۹ صورت گرفته است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.