سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان؛

جبران خسارت‌ها ناشی از کرونا دست کرمان نیست

فدایی گفت:در حال حاضر چگونگی و میزان جبران و پرداخت خسارت‌ها ناشی از ویروس کرونا دست استان نیست و باید منتظر دستورالعمل‌های ملی باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   محمدجواد فدائی استاندار کرمان پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در ستاد استانی مدیریت پس از کرونا به تعطیلی‌های اجتناب‌ناپذیر و اجباری اصناف و مشاغل به واسطه بیماری کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: بعضی واحد‌های صنعتی و تولیدی با محدودیت‌هایی رو به رو شدند که طبیعتا اثرات اقتصادی و تبعات منفی در حوزه اقتصاد داشت.

او بیان داشت: اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به تصویب رسید که ۷۵ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات برای کمک به واحد‌های اقتصادی و اصناف آسیب دیده در نظر گرفته شد، اما هنوز آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن به استان ابلاغ نشده است. 

فدائی بیان کرد: تصمیماتی هم در خصوص نحوه پرداخت قبوض آب و برق، خدمات، بیمه تامین اجتماعی و مالیات در هیات دولت گرفته شد.

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان دو کارگروه تخصصی را تشکیل دادیم تا آسیب‌های وارده به مشاغل و اصناف و نحوه استفاده از امکانات استان و راهکار‌های تامین مالی و شناسایی منابع غیردولتی را داشته باشند.

فدائی ادامه داد: گزارش‌ها و اطلاعات مربوطه با تلاش این کارگروه‌ها استخراج شده، اما در حال حاضر چگونگی و میزان جبران و پرداخت خسارت‌ها دست استان نیست و باید منتظر دستورالعمل‌های ملی باشیم.

او تاکید کرد: پیگیر ابلاغیه‌های مصوبات ملی و سهم استانی در خسارت‌های ناشی از کرونا هستیم و از طریق معاون اول رئیس جمهور و بانک مرکزی آن را دنبال می‌کنیم.

ستاد استانی مدیریت پس از کرونا به عنوان نخستین ستاد استانی کشور، سیزدهم فروردین در استانداری کرمان کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.