استاندارکرمان گفت: فعال کردن واحد‌های تولیدی غیرفعال یکی از محور‌های جهش تولید است که باید روی این موضوع هدف‌گذاری‌ها انجام شود.

فعال کردن واحد‌های تولیدی غیرفعال اولویت ستاداقتصاد مقاومتی کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان امروز در نخستین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی سال ۹۹ با اشاره به اینکه در سال گذشته از ۳۹۰ واحد نیمه فعال در استان کرمان ۳۰ واحد فعال شد گفت: پیش بینی شده ۱۱۰ واحد اقتصادی نیمه فعال در این استان طی سال‌جاری فعال شود و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که در کرمان وجود دارد؛ این امر محقق شود.

او با بیان اینکه پنجره واحد سرمایه گذاری در قانون پیش بینی شده و از اواخر سال ۹۶ این روند آغاز و قرار شد به صورت الکترونیکی باشد، اما به خاطر طول کشیدن، این کار را به صورت فیزیکی شروع کردیم افزود: زمان صدور مجوز‌ها یک تا ۲ سال طول می‌کشید که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مدت زمان کاهش یافت و مجوز در مدت زمان سه هفته‌ای نیز صادر شد.

فدائی با تاکید بر اینکه اگر اعتقاد داریم پنجره واحد سرمایه گذاری یکی از محور‌های جهش تولید است باید تکلیف آن را روشن کنیم تصریح کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری الکترونیکی یکی از اقداماتی است که امسال در سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی شده و اگر این امر محقق شود به موفقیت بزرگی خواهیم رسید.

او تصریح کرد: روند سرمایه‌گذاری و صدور مجوز‌های در این پنجره واحد باید با سرعت بیشتری محقق شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پایانه صادراتی جنوب استان کرمان قرار بود در ۲۲ بهمن سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد که هنوز افتتاح نشده است گفت: با اینکه این طرح ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اکنون گفته می‌شود این طرح توجیه اقتصادی ندارد.

همچنین جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در این جلسه گفت: هدف گذاری شده امسال ۱۱۰ واحد تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در شمال و جنوب استان کرمان وارد مدار تولید شده تا از ظرفیت‌های خالی این بخش استفاده شود.

او افزود: خیز اقتصادی، به معنی جدا شدن از شرایط فعلی و یک حرکت با شتاب و مستمر به سمت هدف مطلوب است که همان پیشرفت و توسعه اقتصادی است.

رودری تصریح کرد: وقتی در مرحله جهش اقتصادی قرار می‌گیریم، قبل از آن باید اقداماتی صورت گرفته باشد و به فرموده مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۹، اگر رونق تولید عملی شده باشد، می‌توانیم جهش تولید را عملیاتی کنیم.

او بیان کرد: یکی از مباحث کلیدی در جهش تولید، سرمایه گذاری است و از سوی دیگر باید ایجاد شرایط و الزامات، نهاد‌ها و سازمان‌های لازم و ایجاد فضای کسب و کار مشخص را داشته باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: به طور مشخص در استان کرمان باید بخش کشاورزی را به سمت مدرن و دور شدن از سنتی حرکت بدهیم و در مجموع در راستای جهش تولید، در روش‌های تولید و افزایش بهره وری تغییرات اساسی باید صورت بگیرد.

او با اشاره به احصاء بخش‌های پیشران و کلیدی استان کرمان در سه حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن گفت: تاکنون ۲۵۱ پروژه مشخص شده که ۲۸ مورد جزء پروژه‌های نیپای کشوراست و با ابلاغ پروژه‌های ملی این عددمتفاوت خواهد بود.

رودری تصریح کرد: ۱۲۵۰ واحد تولیدی در شمال استان کرمان داریم که ۴۵۰ واحد نیمه فعال و ۲۵۰ واحد غیرفعال هستند و هدفگذاری شده ۱۰۰ واحد را امسال وارد مدار تولید بکنیم و از ظرفیت‌های خالی این بخش استفاده شود.

او بیان کرد: در جنوب استان کرمان نیز از مجموع ۲۴۰ واحد تولیدی، ۱۸ واحد نیمه فعال و ۲۴ واحد غیرفعال هستند که هدفگذاری شده ۱۰ واحد را در سال جاری فعال کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حلقه مفقوده SME‌ها (بنگاه‌های کوچک و متوسط) در اقتصاد استان کرمان کاملا مشهود است در حالی که این واحد‌ها نقش مهمی در توسعه فناوری و نوآوری می‌توانند داشته باشند و باید برای تامین منابع مالی این بخش برنامه ریزی شود.

او گفت: پیش بینی شده از محل انتقال منابع شرکت‌های بزرگ و معادن استان منابعی برای بانک‌ها و پرداخت تسهیلات ایجاد شود و ۲۰۰۰ میلیارد تومان در این بخش دیده شده که به شکل یارانه به ایجاد این واحد‌ها کمک کند.

رودری گفت: ایجاد زنجیره تولید، نهادسازی اقتصادی برای حمایت از بازاریابی و فروش محصولات برنامه‌های مهمی است که باید در راستای جهش تولید در استان کرمان دنبال و اجرایی شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار