سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان نهبندان

فرماندار شهرستان نهبندان از مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بیکی فرماندار شهرستان نهبندان گفت: امسال نسبت به سال های گذشته برای دامداران و کشاورزان نهبندان به دلیل بارندگی های خوب بهاره، سالی خوب رقم خورده، ولی ورود ملخ های صحرایی شرایطی را ایجاد کرد که باید با جدیت بیشتر مبارزه صورت بگیرد.

او افزود: از امکانات اداراتی مانند منابع طبیعی و دامپزشکی برای سم پاشی مناطق آلوده به ملخ صحرایی استفاده شده است ولی با بالا رفتن سطح آلوده به نوع ملخ نیازمند امکانات بیشتری هستیم.

بیکی اظهار کرد: کانون های ملخ در شهرستان نهبندان، نسبت به شهرستان های زیرکوه و سربیشه زیاد است، گرچه این شهرستان ها هم بیشتر درگیر ملخ های بومی شده اند.

فرماندار نهبندان  با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی برای جلوگیری از ورود ملخ ها سم پاشی شدند، گفت: امسال نیز برای مبارزه با ملخ های صحرایی در نهبندان، باند فرودگاه برای سم پاشی هوایی مشخص می شود، لذا راهداری باید شرایط این باند را فراهم کند.

در این جلسه  احمدی‌فر ‌کارشناس مبارزه با ملخ در گروه برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، اظهار کرد: ورود ملخ های صحرایی به منطقه نهبندان بسیار خطرناک هستند و احتمال دارد که کل استان را در بر بگیرند.

‌کارشناس مبارزه با ملخ در گروه برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور افزود: این ملخ های صحرایی ۳۰۰ کیلومتر روزانه پرواز می کنند، لذا با توجه به طوفانی بودن شهرستان، این ملخ ها تا تیرماه مهمان خراسان جنوبی هستند.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.