مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: ملخ‌های صحرایی رد پایشان در خراسان جنوبی و در منطقه چهارفرسخ نهبندان هم پیدا شده است.

مالکی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: پس از انجام آزمایشات لازم و تایید مهاجم بودن ملخ‌ها، مبارزه و کانون کوبی در سطح هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان آغاز شده است که احتمالا بر وسعت آلودگی به ملخ صحرایی با توجه به سرسبزی منطقه افزوده خواهد شد.

او افزود: چیز‌ی که اکنون در مراتع مشاهده می‌شود حشراتی از نوع ملخ صحرایی بالغ و تخم ریزی آنهاست و باید یادآور شد نوزادانشان روزانه به اندازه وزنشان تغذیه می‌کنند.

 مالکی با اشاره به اینکه هجوم ملخ صحرایی به مزارع گزارش نشده است، بیان کرد: هدف از  مبارزه شیمیایی برخورد با جمعیت بالغ و نوزادان است؛ زیرا درغیر این صورت در آینده با بحران حمله ملخ ها به مزارع مواجه می‌شویم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان عنوان کرد: با توجه به تخم ریزی ملخ درخاک، مرحله‌ی اصلی مبارزه ۲۰ روز آینده است و عملیات کانون کوبی حتی با شخم زدن زمین و از بین بردن تخم‌های ملخ صحرایی، ادامه خواهد داشت.

او همچنین اطلاع دقیق و بموقع هرگونه مورد مشکوک هجوم ملخ به مزارع توسط کشاورزان به جهاد کشاورزی را از مهمترین اقدامات پیشگیری کشاورزان برای مقابله با این آفت دانست.

 کارشناسان معتقدند یکی از فاکتور‌های مهم در سمپاشی و مبارزه با ملخ صحرایی، سرعت عمل است، زیرا جابجایی این آفت سریع است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.