پایش مستمر کانون های احتمالی هجوم ملخ صحرایی

، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از آماده باش شبکه مراقبت و پیش آگاهی استان در خصوص پایش مناطق مختلف استان در بحث ملخ صحرایی خبر داد.

عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در اردیبهشت ماه امسال پس از مشاهده یک دسته ملخ صحرایی در منطقه کهنو شهرستان نهبندان (منطقه مرزی) توسط کارشناسان شبکه مراقبت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، ستاد پایش ملخ استان تشکیل و عملیات اجرایی مبارزه در کانون آلوده انجام پذیرفت.

او افزود: با  توجه به اینکه آفت دارای فاز مهاجری بوده و تقریبا می‌تواند با حمله به هر نوع گیاهی از آن تغذیه کرده و خسارت بسیار شدیدی را وارد کند، نیاز به رصد و پایش مستمر این منطقه و سایر مناطق استان می‌باشد.

عصمتی پور ادامه داد: این امر در اولویت دستور کار شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی استان قرار گرفته است و طی شش ماهه نخست امسال حدود ۱۴۰۰ هکتار مبارزه با این آفت در کانون‌های آلودگی در شهرستان نهبندان انجام گرفت که این کار باعث پیشگیری از انتشار و جابجایی آفت به سایر نقاط استان گردید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی در استان و بررسی ابعاد مسئله، در حال حاضر سموم مورد نیاز جهت هجوم احتمالی آفت تهیه و ناوگان سمپاشی آماده بکار می‌باشد.

او  بیان کرد: در جهت ارتقاء دانش کارشناسان فنی و بخش خدمات ۳ نفر از کارشناسان بخش مبارزه با آفات عمومی و ۶ نفر از همکاران تیم سمپاشی جهت آمادگی هر چه بیشتر، دوره‌های آموزشی لازم را در استان‌های فارس و بوشهر گذرانیده اند.

عصمتی پور تصریح کرد: متعاقب آن برنامه ریزی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی بهره برداران محترم بخش کشاورزی و سایر نیرو‌های کارشناسی و بومی مناطق در شهرستان‌های استان با اولویت شهرستان‌های مرزی انجام و در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.