هزار کیلوگرم زعفران خشک از زعفرانکاران خراسان جنوبی به صورت حمایتی خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ضیائیان احمدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان گفت: از هزار کیلوگرم زعفران خشک خریداری شده ۶۰۰ کیلوگرم مربوط به شهرستان سرایان، ۲۹۸ کیلوگرم از زعفرانکاران شهرستان قاین و ۱۰۲ کیلوگرم هم از زعفرانکاران بیرجندی خریداری شده است.

او با بیان اینکه قیمت محصول زعفران پس از بررسی در آزمایشگاه، توسط کارشناسان تعیین می‌شود افزود: محصول زعفران تحویلی از کشاورزان، بر اساس کیفیت محصول در ۴ رده‌ی پوشال معمولی با قیمت هر کیلوگرم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پوشال مرغوب هر کیلوگرم ۹ میلیون تومان، شبه نگین هر کیلوگرم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران نگین هر کیلوگرم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دسته بندی و خریداری شده است.

ضیائیان احمدی در خصوص خواسته زعفرانکاران مبنی بر تمدید مهلت زمان خرید حمایتی زعفران هم گفت: تمدید این مهلت در اختیار استان نیست و از سوی وزارتخانه تعیین می‌شود و هنوز مصوبه‌ای در خصوص تمدید مهلت خرید به استان اعلام نشده است.

به گفته زعفرانکاران تغییرات جوی و کاهش دما سبب شد تا امسال گل دهی زعفران به تاخیر بیفتد و زعفران کاران نتوانند به موقع محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید دهند.

مهلت تعیین شده برای خرید حمایتی زعفران از ۱۲ آبان تا ۳۰ آذر بود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.