سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا نتوانست ما را محکوم به رکود کند

فرماندار مشهد گفت: با نگهداری محصولات تولیدی در سردخانه ها، پس از عبور از بحران کرونا، صادرات را با قوت پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد در بازدید از صنایع تبدیلی و تکمیلی در مشهد گفت: در حال حاضر ۲۲۷ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در مشهد فعال هستند و همین امر و تلاش صورت گرفته موجب شده تا این شهرستان در استان رتبه اول این صنایع را به خود اختصاص دهد.

او افزود: با توجه به فعالیت گسترده این تعداد واحد، نگرانی در این حوزه نداریم، اما متاسفانه با شیوع کرونا در جهان ممنوعیت‌هایی برای صادرات اینگونه تولیدات به وجود آمده که موجب شده در این دو ماه اخیر صادراتی صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: رتبه سوم مشهد در صنایع تبدیلی کشور

هاشمی بیان کرد: چون امکان نگهداری محصولات صنایع تبدیلی در سردخانه ها فراهم است امیدواریم همانطور که سیر نزولی ابتلا به ویروس کرونا را شاهد بودیم به زودی صادرات این محصولات هم آغاز شود.

او تصریح کرد: نباید شیوع این ویروس ما را از حرکت در مسیر تحقق شعار سال غافل کند، به همین جهت از پارسال بازدید از واحد‌های تولیدی را در دستور کار قرار دادیم و این روش همچنان ادامه خواهد داشت.


صادرات ۳۰درصدی صنایع تبدیلی و تکمیلی


امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد نیز در این بازدید از صادرات ۳۰ درصدی صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهر خبر داد.

او به میزان اشتغالزایی این صنایع اشاره کرد و گفت: حدود ۵۲ درصد از این صنایع در حوزه شهرستان مشهد فعال هستند که این تعداد بیش از ۲۲ هزار نفر اشتغالزایی را در پی داشته است.

طهماسبی زاده گفت: یکی از مشکلاتی که متوجه این صنف بود شیوع ویروس کرونا بود و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و خلاقیت‌هایی که خود تولید کنندگان به کار بردند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت خوبی را در سطح این واحد‌ها شاهد هستیم.


مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: صنایع تبدیلی و تکمیلی حمایت خوبی از صنعت کشاورزی ما دارد چرا که تضمینی است برای بازار فروش محصولات کشاورزی و از سویی تعدیل کننده قیمت محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: بیشتر از ۳۰ درصد محصولات کشاورزی که در صنایع تبدیلی و تکمیلی بسته بندی می‌شوند به خارج از کشور صادر می‌شوند.

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.