سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۶۱ هزار فعالیت راهداری در کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طی یک ماه گذشته ۶۱ هزار و ۳۶ فعالیت عملکردی در محور‌های استان در سامانه جامع آنلاین فعالیت‌های راهداری ثبت شد که با تحلیل این عملکرد، این اداره کل حائز رتبه دوم کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه راهداری استان کرمان رتبه دوم کشور را در سامانه ثبت جامع آنلاین فعالیت‌های راهداری استان ها که برای نخستین بار اجرا شد، کسب کرد، گفت: با توجه به فعالیت‌های گسترده ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های تابعه در امور بهسازی، نگهداری و ایمن سازی محور‌های مواصلاتی این ارزیابی صورت گرفته است.

او افزود: تهیه گزارش‌های برخط در حوزه راه‌های روستایی، راهدارخانه‌ها و امور راهداری جاری، پروژه‌های راهداری و در نهایت ثبت عملکرد گشت‌های راهداری از دیگر آیتم‌های ارزشیابی در سامانه جامع راهداری بوده است که در اسفندماه ۹۸ به همت سازمان متبوع به این اداره کل ابلاغ شد.

سید علیخانی تصریح کرد: طی یک ماه گذشته ۶۱ هزار و ۳۶ فعالیت عملکردی در محور‌های استان به همت راهداران ادارات شهرستانی انجام گرفته بود که در سامانه ثبت و با تحلیل این عملکرد و مقایسه آن با استان‌های دیگر، این اداره کل حائز رتبه دوم شد.

احسان عراقی زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در ارتباط با فعالیت شهرستان‌های استان گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کرمان در بخش ماشین آلات راهداری و در حوزه پل و ابنیه فنی راه‌ها به همراه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بم، رتبه نخست را در بین شهرستان‌های سراسر کشور کسب کرد.

او تصریح کرد: در سامانه جامع ثبت فعالیت‌های راهداری، ۴ گزینه شامل علائم ایمنی، ماشین آلات راهداری، پل ها، انبار و اموال، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ لذا در بخش پل‌های جاده ای، ابنیه فنی مانند: دیوار‌های ساحلی و آبنما طراحی شد و علاوه بر این، انواع قرارداد‌های منعقده، بازدید‌های صورت گرفته و... ثبت می‌شود.

عراقی زاده با بیان اینکه دامنه فعالیت راهداران وسیع است و ۳۵۰ نفر نیروی راهدار در ۳۲ راهدارخانه استان، عملیات سخت راهداری را در حدود ۱۵ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی انجام می‌دهند، بیان کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به انجام روکش آسفالت محورها، بهسازی و تعریض پل ها، تعریض جاده ها، رفع نقاط حادثه خیز، نصب انواع علائم و گاردریل، خط کشی و... اشاره کرد.

او تصریح کرد: محور‌های برون شهری به عنوان سرمایه عظیم ملی محسوب می‌شوند و این اداره کل همواره در حفظ و نگهداری راه ها، حداکثر توان خود را به کار می‌گیرد و انتظار ما از کاربران جاده‌ای این است که در امر نگهداری جاده‌ها با راهداران همکاری کند.

معاون راهداری استان کرمان با اعلام شماره ۱۴۱ سامانه اطلاعات راه‌ها افزود: هم استانی‌ها برای انتقال هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنــهاد مرتبط با حوزه راهــداری استان، می‌توانند مراتب را از طریق سـامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.