سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند اپیدمی کرونا در استان کرمانشاه همچنان ادامه دارد/سیر صعودی بیماری تا پایان اردیبهشت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ادامه روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده فعلا افق کاهشی برای "کرونا" در کرمانشاه دیده نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فرید نجفی با اشاره به افزایش شاخص " تکثیر آلودگی ویروس" در استان، گفت: این شاخص وضعیت اپیدمی بیماری‌های ویروسی را نشان می‌دهد، بطوری که اگر شاخص به زیر عدد یک برسد، عملا اپیدمی روبه خاموشی می‌رود.

او افزود: عدد یک به این معنی است که یک فرد آلوده می‌تواند یک فرد دیگر را آلوده کند و اگر این عدد به زیر یک برسد عملا اپیدمی در سطح جامعه خاموش می‌شود و اگر به بالای یک برسد نگران کننده است و اپیدمی ادامه دار خواهد بود.

نجفی تصریح کرد: متاسفانه این شاخص که در روز‌های سوم و چهارم فروردین به دلیل مراقبت‌های سختگیرانه مردم در استان به زیر یک رسیده بود، در حال حاضر به عدد ۱.۴ رسیده است با شرایط فعلی تردد مردم در جامعه که مثل روز‌های عادی است، این احتمال هست که در دو هفته دیگر این شاخص به عدد ۱.۷ برسد.

او افزود: اگر بخواهیم اقتصاد ضربه نخورد و از طرفی بتوانیم مانع شیوع بیماری کرونا  شویم، باید سه دستور کار را مدنظر قرار دهیم که اولین آن بحث بیماریابی فعال است که این کار در کشور در حال اجرا است. در مرحله بعد باید فرد بیمار شناسایی شده جداسازی شود و در مرحله سوم نیز باید خانواده این فرد قرنطینه شوند که در مرحله سوم هنوز مشکل داریم و باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بررسی روند اپیدمی کرونا در استان همچنان ادامه دارد، گفت: متاسفانه بر اساس اطلاعات و بررسی‌هایی که از نمونه‌های مثبت بستری و نیز نمونه‌هایی که بر اساس بررسی‌های بالینی مشکوک به کرونا به دست آمده، فعلا افق کاهشی کرونا در استان دیده نمی‌شود و بر اساس برآورد صورت گرفته تا پایان اردیبهشت همچنان سیر بیماری افزایشی خواهد بود.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.