متخصص بیماری های عفونی گفت : زمانی که در خارج از منزل به سر می‌برید، رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بسیار ضروری است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جهانبخش متخصص بیماری های عفونی گفت : با توجه به روند رو به افزایش ابتلا به بیماری کرونا در استان، زمانی که در خارج از منزل به سر می‌برید، رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بسیار ضروری است.

او گفت : رعایت فاصله اجتماعی (حداقل یک متر) و شست و شوی مداوم دست ها، از مهم‌ترین و موثرترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌باشد.

جهانبخش افزود : استفاده از ماسک و دستکش نیز از الزامات ضروری هنگام خروج از خانه است.

او افزود : رعایت فاصله اجتماعی در مراکز خرید، نانوایی‌ها و مکان‌های پر ازداحام هم می‌تواند در پیشگیری از انتقال ویروس موثر باشد.

جهانبخش گفت : هنگام ورود به خانه نیز، قبل از هر کاری ابتدا دست هایتان را بشویید. شستن دست‌ها را جدی بگیرید؛ چرا که مهم‌ترین راه برای پیشگیری از انتقال کرونا است. هر بار دستان خود را ۲۰ ثانیه با آب و صابون و با دقت بشویید تا آن‌ها را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

او گفت : از حضور در محیط‌های آموزشی و کلاس‌های خصوصی اجتناب نمایید چرا که احتمال انتقال در ارتباط رو در رو بیشتر است.

جهانبخش افزود : احتمال آلودگی در مراکز درمانی بیشتر است و در هنگام مراجعه به این مراکز حتما باید از ماسک و دستکش استفاده شود و با دریافت وقت قبلی جهت مراجعه اقدام شود و ازدحام در این مراکز جدا خود داری گردد.

او افزود : در مهمانی‌ها و مراسمی که به ناچار باید شرکت کنید حتما فاصله حداقل یک متر و اصول بهداشتی را رعایت نمایید .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.