کارشناس بهداشت محیط کرمانشاه گفت: پیگیری و مراقبت از افرادی که ارتباط نزدیک با بیمار مبتلا به ویروس کرونا هستند در پیشگیری از ابتلای کرونا موثر است.

اطرافیان بیمار مبتلا به کرونا تا ۱۴ روز تحت مراقبت هستندشیرزادی کارشناس بهداشت محیط کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: پیگیری و مراقبت افراد در ارتباط با بیمار در پیشگیری از ابتلای کرونا موثر است.


او گفت: با توجه به تحقیقات جهانی که صورت گرفته امکان انتقال ویروس در محل‌های مختلف   متفاوت است و این رقم از یک تا ۵ درصد و برای کسانیکه در معرض تماس هستند متغیر است که دوره کمون از یک تا ۱۴ روز  است و  معمولا در پنج روز اول  علائم بروز می کند.

شیرزادی بیان کرد: بیمارانی که پی سی ار و سی تی اسکن  آن ها دارای نشانه از ابتلا  باشد اطرافیان آن ها  تحت مراقب قرارمی گیرند  که شناسایی افراد خانواده بیمار همکار و همکلاسی  و افرادی که ۱۵ دقیقه در کنار فرد بیمار در محیط بسته قرار گرفته اند باید معاینات انجام شود.

به گفته این کارشناس بهداشت مراقبت از بیمار از زمان پایان علائم بیماری باید تا ۱۴ روز بعد ایزولاسیون انجام شود بهتر است بیمار در یک ساختمان مجزا و یا  یک اتاق مجزا دارای تهویه باشد. 

او ادامه داد: از جابه جایی و حرکت بیمار جلوگیری شود و تعداد مراقبین بیمار باید کم  و بدون نقص ایمنی باشد و بعد از هربار تماس با بیمار و یا محیط نگهداری محیط باید بهداشت دست و بهداشت فردی رعایت شود.

شیرزادی گفت:بیمار و مراقبان باید از ماسک استفاده کنند و  روشویی‌ها باید مرتب  ضدعفونی شوند و درز اتاق بیمار باید با پارچه ای آغشته به مواد ضد عفونی کننده  پوشانده شود. 

او با بیان اینکه برای بیمار مبتلا به ویروس کرونا  از ظروف یکبار مصرف استفاده نشود گفت:  تمامی زباله‌هایی که ناشی از مصرف روزانه بیمار است زباله‌های عفونی در نظر گرفته شود و به نزدیکترین  بیمارستان برای بی خطر سازی تحویل بدهیم.

 

شیرزادی به تفاوت قرنطینه خانگی و ایزولاسیون  اشاره کرد و گفت:  قرنطینه خانگی برای افراد در معرض تماس است تا ۱۴ روز بعد از که با بیمار تماس داشتند پیگیری مستمر افراد در ارتباط بیمار اعلام می‌شود یک تیم پزشکی شامل یک  پزشک یک کارشناس بهداشت محیط و کارشناس مبارزه با بیماری‌ها به درب منزل مراجعه می‌کنند و بیماران در بین افراد خانواده شناسایی می‌کنند و هم چنین خود مراقبتی به آن ها  آموزش می‌دهند تا از انتشار بیماری  جلوگیری شود.

شیرزادی افزود: افراد مشکوک به ابتلا در صورتیکه  دارای علائم بیماری کرونا هستند و به مرکز ۱۶ ساعته ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.