سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ جوجه یکروزه‌ای در کردستان معدوم نشده است

هیچ محموله جوجه یکروزه در کردستان توسط تولیدکنندگان یا دستگاه‌های بهداشتی طی سال جاری معدوم نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید مادح حسامی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به نیاز سه تا چهار میلیون قطعه‌ای مرغداری‌های استان برای تولید گوشت مرغ تولید جوجه‌های یکروزه در هر دوره، این تولید کمتر از نیاز است و مرغداران در هر دوره اقدام به واردات جوجه‌های یکروزه می‌کنند.

او اضافه کرد: تنها واحد تولید جوجه یکروزه در کردستان نیز به صورت مرتب مشکلات و چالش‌های خود را به معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان منعکس می‌کند که در یک ماه اخیر هیچ گزارشی از معدوم سازی تولیدات خود به این معاونت ارایه نکرده است.

حسامی افزود: با وجود اینکه بازار گوشت مرغ در حدود ۲ ماه گذشته به علت شیوع ویروس کرونا دچار کاهش قیمت شده، اما میزان جوجه ریزی در مرغداری‌های کردستان در آخرین مرحله (فروردین) طبق نرم عادی خود حدود سه میلیون قطعه انجام شده است.

او یادآور شد: یکی از دلایل این روند کاهش قیمت جوجه‌های یکروزه از ۴۰ هزار ریال هر قطعه به ۱۰ هزار ریال بود چرا که قیمت پایین جوجه برای مرغداری‌ها در تولید گوشت سفید یک مساله جذاب است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۷۶۶ مرغداری دارای مجوز در این استان فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: ۷۴۲ واحد از مرغداری‌های استان کردستان گوشتی، هشت واحد تولید مرغ تخم‌گذار و ۱۶ واحد نیز تولید مرغ مادر گوشتی و یک واحد جوجه ریزی است.

حسامی گفت: در هر دوره تولید (۴۰ روز) بطور متوسط ۶ هزار تُن گوشت مرغ در کردستان تولید می‌شود که سالیانه تولید مرغ در استان حدود ۸۰ هزار تن است که از این مقدار ۴۰ درصد مصرف داخلی است و ۶۰ درصد تولید نیز به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

در چند روز اخیر کلیپی از معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه در فضای مجازی منتشر و برخی آن را مربوط به واحد‌های تولیدی کردستان اعلام کردندکه این مساله امروز تکذیب شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.