سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باز سازی ۲۵۰ حلقه چاه و رشته قنوات در جنوب کرمان

مدیرکل بحران وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه سیل فروردین امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرده است، از باز سازی ۲۵۰ حلقه چاه و رشته قنوات در این مناطق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد موسوی، مدیر کل بحران وزارت جهاد کشاورزی با حضور در مناطق سیل زده جنوب کرمان گفت: سیل فروردین ماه امسال قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی جنوب کرمان  وارد شده است.

او افزود: از این میزان خسارت، ۸۵ درصد در بخش زراعت و باغبانی و ۱۵ درصد در حوزه زیرساخت بوده است.

موسوی گفت: اولویت اصلی ما، تامین منابع برای بازسازی ۵۰ رشته قناتی است که به آن ها ۴۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و همچنین بازسازی ۲۰۰ حلقه چاه  است.

او بیان داشت: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بخشی از این خسارت‌ها را از جمله تامین لوله و احیای چند رشته قنات که مزارع زیر دست آن در مرحله تولید محصول بودند، جبران کرده است.

مدیر کل بحران وزارت جهاد کشاورزی افزود: تا ۲ روز آینده، گزارش نهایی خسارت و میزان اعتبار مورد نیاز به وزارت کشور اعلام و پس از تاییدیه برای تخصیص اعتبار به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

او تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار، بتوانیم بخشی از خسارات وارده به کشاورزان و همچنین زیرساخت‌های بخش کشاورزی این منطقه را بازسازی کنیم.

 انتهای پیام / م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.