سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نماز‌های جمعه و مساجد، مرجع دائمی انفاق می‌شوند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ماجرای کرونا تمام خواهد شد، اما فضای انفاق در جامعه را باید به گونه‌ای رقم زد که مردم مساجد و نماز‌های جمعه را مرجع دائمی انفاق و دستگیری از نیازمندان بدانند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار ائمه جمعه استان گفت:ماجرای کرونا تمام خواهد شد، اما فضای انفاق در جامعه را باید به گونه‌ای رقم بزنیم که نماز‌های جمعه و مساجد محور رفع نیاز‌های معیشتی مردم قرار گیرند و مردم مساجد و نماز‌های جمعه را مرجع دائمی انفاق و دستگیری از نیازمندان بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: کارکرد قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه، دستگیری از مردم در بحران‌های احتمالی است و فعالیت این قرارگاه صرفاً محدود به رسیدگی به آسیب دیدگان کرونا نخواهد بود.

او تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب، رسالت ویژه‌ای را برای طلبه‌ها در قرارگاه مواسات در نظر گرفته‌اند و ان‌شاءالله همه با محوریت نماز جمعه این قرارگاه را با قدرت و جدیت پیش می‌بریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیوند نماز، زکات و انفاق می‌باید در این روز‌ها دیده شود چرا که خداوند دین و دنیا را در نماز جمعه پیوند زده است و نمازجمعه را محلی برای رفع نیاز‌های مادی و معنوی قرار داده است.

او اظهار کرد: اگر انسان‌ها بهره‌ای از مال دنیا دارند از فضل خدای متعال است و می‌باید با این نگاه به موضوع مواسات نگاه کنیم که جایگاه بسیار بالاتری نسبت به انفاق دارد و همان نگاهی است که انصار به مهاجرین داشتند و تمام مال خود را با آن‌ها تقسیم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: خداوند فرموده حق مسلّمی از فقرا و نیازمندان در اموال شما وجود دارد که می‌باید پرداخت شود و نباید اینکار‌ها را لطف به مردم بدانیم بلکه انفاق رسالتی دینی است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: ائمه جمعه ، نماز جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.