دبیر قرارگاه مواسات و همدلیِ مؤمنانه در قزوین گفت: این قرار گاه چند روزی است با محوریت کمک به آسیب دیدگان بیماری کرونا تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام دهقان نژاد دبیر قرارگاه مواسات و همدلیِ مؤمنانه در قزوین در جمع خبرنگاران گفت: با اعلام شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در استان، قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه آغاز به کار کرد و هدف از تشکیل این قرارگاه کمک به محرومان و کسانی است که در این روز‌های کرونایی شغل خود را از دست داده اند.

حجت الاسلام دهقان نژاد افزود: اجرایی کردن فعالیت‌های این قرارگاه در محل ستاد نماز جمعه است.

او اضافه کرد: فعالیت این قرارگاه با محوریت ائمه جمعه و پایگاه‌های بسیج برای برقراری ارتباط با نهاد‌ها و دستگاه است.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلیِ مؤمنانه گفت: همچنین در این قرارگاه از ظرفیت مساجد و بسیج محلات نیز استفاده می‌شود.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلیِ مؤمنانه در قزوین گفت: در این چند روز با اعلام شماره حساب تا کنون مبالغی از سوی مردم واریز شده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین هم در این نشست گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا این حوزه کمیته‌های مختلفی از جمله آموزش، فرهنگی، بهداشت و فضای مجازی تشکیل داد و وارد عرصه کمک به مردم و بخش درمانی شد.

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: در بحث غسل دادن فوتی‌های کرونایی نیز طلبه‌ها آموزش دیدند و هم اکنون چند نفر خانم و آقا در این زمینه کمک می‌کنند و در صورت نیاز افراد بیشتری اعزام خواهند شد.

او اضافه کرد: همچنین در قرارگاهی که در حوزه علمیه تشکیل شده است هم اکنون ۱۰۰ طلبه فعالند و در عرصه‌های مختلف خدمات دهی دارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: بیشتر فعالیت حوزه در زمینه اجتماعی و فرهنگی است، اما در کمک به اقتصاد و معیشتی نیازمندان هم خدماتی انجام شده است.

عباس کاظمی مسئول بسیج دانشجویی قزوین هم در این نشست گفت: قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی از زمان شیوع ویروس کرونا آغاز به کار کرد و در تولید ماسک، گند زدایی معابر و فعالیت‌های فرهنگی در کنار سایر دستگاه‌ها خدمات دهی می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.