سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان یک قطعه لاک پشت فراتی در دزفول

با کمک یک شهروند دوستدار محیط زیست در دزفول یک لاک پشت فراتی بیمار نجات یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یک شهروند دوستدار محیط زیست مبنی بر وجود یک قطعه لاک پشت فراتی بیمار در حوالی بیشه عباس آباد، پرسنل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول به محل اعزام و اقدام به زنده گیری لاک پشت مذکور نمود.

با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده کدخدا زاده اقدام به عمل جراحی دوساعته جهت خارج نمودن قلاب ماهیگیری از حفره دهانی و توده چرکین روی جمجمه لاک پشت فراتی نمود.

مصطفی استاد چینی گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: با اطلاع رسانی صورت گرفته، شهروندان زیادی در سال‌های اخیر مبادرت به تحویل پرندگان و انواع گونه‌های جانوری بیمار به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نموده اند؛ که نشان دهنده ارتقاء فرهنگ زیست محیطی شهروندان و آگاهی آنان نسبت به اهمیت گونه‌های حیات وحش است که تعداد فراوانی از این گونه‌ها پس از مداوا با همکاری دامپزشک افتخاری این اداره (کدخدا زاده) در طبیعت رهاسازی و به دامان طبیعت برگشته اند.

او افزود: در شهرستان دزفول کلینیک درمان جانوری دکتر کدخدازاده به صورت افتخاری، بدون اخذ هزینه درمان، نسبت به مداوای گونه‌های حیات وحش اقدام می‌نمایند که این اقدام ایشان قابل تقدیر و تشکر است.

گونه لاک پشت فراتی از گونه‌های مندرج در فهرست لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت منابع طبیعی (IUCN) است که مهمترین عامل تهدید کننده گونه، تخریب زیستگاه و روش‌های غیر مجاز صید نظیر استفاده از جریان الکتریسته است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.