یک فعال محیط زیست از توقف موقت مالچ پاشی از سوی دادسرا عمومی و انقلاب اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر عبیات، فعال محیط زیست با بیان اینکه مالچ پاشی محیط زیست بکر و غنی را از بین می‌برد گفت: پارسال با کوشش فعالان محیط زیست دستور توقف مالچ پاشی «بیت کوصر» از طریق دادستانی دشت آزادگان صادر شد، اما پس از گذشت چند روز دوباره از سر گرفته شد.

او  افزود: شنزار‌های بیت کوصر عبیات، عفلوگ و ام الدبس دارای اکوسیستمی غنی با حیوانات منحصر به فردی مانند آهو شنی هستند که مالچ پاشی طبیعت منطقه را به نابودی می‌کشاند.

عبیات با ادعا این مسئله که مناطق ذکر شده می‌تواند نقش مهمی در گردشگری و درآمدزایی مردم داشته باشد بیان کرد: پس از آنکه مالچ پاشی دوباره آغاز شد، اما فعالان محیط زیست خوزستان عقب نکشیدند و با آوردن ادله به مراکز استان در خصوص زیان مالچ به شنزار‌های منطقه موفق به توقف موقت مالچ پاشی شدند.

به گفته این فعال محیط زیست حکم توقف مالچ پاشی در شنزار‌های شهرستان دشت آزادگان دیروز از سوی شعبه ۸ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز صادر شد.

ناصر عبیات مالچ پاشی را خیانت به محیط زیست منطقه خواند و اذعان داشت: مالچ حاوی مواد سرطان زا است که کاملا ثابت شده است. ضمن آنکه به دلیل ضریب حرارت موجب از بین رفتن حیوانات محلی می‌شود.

منابع طبیعی دشت آزادگان استدلال خود برای مالچ پاشی را وجود تاسیسات نفتی، روستا‌ها و جاده‌ها و زیان دیدن این نواحی در مجاورت شنزار‌ها عنوان می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.