سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش جریان‌های جنوبی و تداوم تلاطم خلیج فارس

هواشناسی از تداوم وزش جریان‌های جنوبی و تلاطم خلیج فارس خبر داده و بارش باران، وزش باد و گردوخاک برای استان بوشهر پیش‌بینی کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا اواسط هفته آینده به تناوب در برخی از ساعات آسمان استان ابری، همراه با بارش پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و در برخی مناطق رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود. همچنین احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

محمدرضا انصاری افزود: وزش جریان‌های جنوبی از امروز تا شنبه در برخی ساعات با شدت بیشتری ادامه می‌یابد و از یکشنبه به تدریج وزش جریانات شمال غربی آغاز می‌شود.

او ادامه داد: در این مدت خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج خواهد بود. در این مدت همراه با وزش باد، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی بوشهر با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی گردوخاک و در برخی نقاط همراه با رگبار پراکنده باران، رعدوبرق، وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی کرد.

انصاری جهت وزش باد را جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد.

او گفت: ارتفاع موج هم ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۲ متر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر افزود: امروز جم با ۲۰ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشت و در ۲۴ ساعت گذشته برازجان و عسلویه با  ۳۸ درجه سانتیگراد گرمترین شهرها بودند.

انصاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۳۹، مد اول دریا ساعت ۰۹:۴۶، جزر دوم ساعت ۱۶:۳۹ و مد دوم ساعت ۲۲:۲۹ خواهند بود.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.