سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نیمه نخست فروردین ۹۹ محقق شد؛

رشد ۱۳ درصدی حمل و نقل ریلی کالا در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بکارگیری همه امکانات و توان ریلی در بندر امام، سبب افزایش ۱۳ درصدی حمل و نقل ریلی کالا شد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی بارگیری ۲ هزار و ۳۲۴ دستگاه واگن تا ۱۶ فروردین ماه سال جاری، حجم بارگیری ریلی انواع کالا در این مجتمع بندری با ۱۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از ۱۵۹ هزار و ۷۶۳ تن رسید.

او افزود: با توجه به لزوم استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های حمل و نقل ترکیبی در زنجیره تأمین کالا و به منظور تسریع در خروج کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره)، با هم‌افزایی راه‌ آهن جنوب، تمام ظرفیت‌های لازم برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی (ره) به کار گرفته شد.

دریس با اشاره به افزایش ورود کشتی‌های حامل کالای اساسی از جمله گندم در نیمه فروردین ماه سال جاری بیان داشت: با فعال سازی همه امکانات و توان ریلی موجود در این مجتمع بزرگ بندری و همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه آهن جنوب، ۷۴ هزار و ۴۹۰ تن کالای اساسی در پایانه‌های ریلی بندر امام خمینی (ره) بارگیری و از شبکه ریلی در اقصی نقاط کشور توزیع گردید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تسهیل سازی در بهره گیری از ظرفیت‌های ریلی در مجتمع بزرگ تجاری را از اهم اقدامات طی سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: با افزایش باسکول‌های ریلی از ۵ به ۱۱ دستگاه همچنین افزایش ایستگاه‌های بارگیری ریلی از ۵ به ۱۰ نقطه در کنار ۲۴ ساعته کردن فرآیند بارگیری تمهیدات مؤثری برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی فراهم شد.

این مقام مسئول با اشاره به برخورداری بندر امام خمینی (ره) از ۱۴۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی، این بندر را از مهم‌ترین بنادرریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی دانست و اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال گذشته افزون بر ۳ میلیون تن کالا از طریق بارگیری نزدیک به ۵۳ هزار واگن به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.