سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی در منطقه سیل‌زده جنوب کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از توزیع۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی در منطقه سیل‌زده جنوب کرمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در ستاد مدیریت بحران با محوریت سیل اخیر گفت: در زمان بحران همیشه بحث‌ها وجود داشته، مهم این است مسئولان با سعه‌صدر برخورد کنند و مسئله جمع شود.

او افزود: بحران را باید با خود مردم مدیریت کنیم، هیچ دولتی در بحران به‌تنهایی نمی‌تواند کار کند و محدود است، قطعا اگر نهاد‌های مردمی و خیران را نیاوریم نمی‌شود، توان خیران، نهاد‌های انقلابی، ارتش و مردم را باید پای کار بیاوریم و به اقداماتی که دولت دارد انجام می‌دهد، کمک کرد.

معروفی به تأکید بر هماهنگی با ارگان‌های خدمت‌رسان در جریان سیل اشاره و بیان کرد: خواستیم با هم هماهنگ باشیم که کار به شکل صحیح پیش رود و موازی‌کاری نباشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت استان ما در حوزه سیل در منطقه رودبار خیلی بهتر از زلزله کرمانشاه است، تصریح کرد: پراکندگی نداریم و این نکته خوبی است و باید از همه برای خدماتی که انجام دادند، تقدیر کرد.

معروفی گفت: ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی در منطقه سیل‌زده جنوب کرمان توزیع کردیم، ۱۴۲ تن آرد و ۱۷ هزار غذای گرم در روز اول بود، اما بعد جلوگیری شد که مسائل بهداشتی رعایت شود.

او اظهارکرد: زهکلوت را به چهار منطقه تقسیم کردیم، ۲۰۰ نیروی پایور و ۶۰۰ نفر نیروی جهادی وارد منطقه کردیم، لایروبی و تخلیه آب دست ما بود و اکیپ‌های تعمیرات لوازم را به منطقه آوردیم و تعداد قابل توجهی از وسایل منزل تعمیر و سه قنات هم لایروبی شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۲ دستگاه مهندسی وارد منطقه کردیم و چند دستگاه هم کرایه شد، تصریح کرد: کار اورژانسی انجام و ترمیم شده، اما برای آینده نیست؛ بهترین کار این است که سیل‌بند بالادست ایجاد شود.

او با بیان اینکه هزار چشمه سرویس بهداشتی نیاز منطقه است که تخریب شدند، بیان کرد: ۹۰۰ چشمه در منطقه زهکلوت و جازموریان و ۱۰۰ چشمه در ده‌رضا در شهرستان ریگان باید ایجاد شود.

معروفی تأکید کرد: تعداد ۲۲۰ یخچال، ۲۰۰ اجاق گاز، ۶۰۰ تخته فرش، ۲ هزار پتو و ۳۰۰ تنور محلی، یک‌هزار و ۱۰۰ سرویس قابلمه روز نیمه شعبان در بین مردم سیل‌زده منطقه توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.