سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوته کاری در ۴۵۰ هکتار از اراضی بیابانی استان مرکزی در سال جدید

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: مطالعات لازم برای کشت گونه‌های مقاوم به خشکی و کم آبی انجام شده و با اختصاص اعتبار، بوته‌کاری در اراضی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمدی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اجرای طرح بوته کاری در ۴۵۰ هکتار از اراضی بیابانی استان مرکزی را از برنامه‌های این اداره کل در سال جدید عنوان کرد و گفت: مطالعات لازم برای کشت گونه‌های مقاوم به خشکی و کم آبی در اراضی بیابانی شهرستان‌های ساوه، کمیجان و محلات انجام شده و با اختصاص اعتبار، بوته‌کاری در این اراضی آغاز می‌شود.

او افزود: در حال حاضر طبق برآورد، بیشترین اراضی بیابانی استان مرکزی با ۴۷۰ هزار هکتار وسعت در شهرستان زرندیه و کمترین اراضی بیابانی با ۱۲ هزار هکتار وسعت در شهرستان کمیجان قرار دارد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه ۷۶ میلیارد ریال اعتبار برای بیابان زدایی و ایجاد پوشش گیاهی در اراضی بیابانی استان مرکزی در سال گذشته صرف شده است گفت: در سال گذشته انواع گونه‌های مقاوم به خشکی و کم‌آبی از جمله آتریپلکس و قره‌داغ در راستای مقابله با بیابان زایی و گرد و غبار در اراضی بیابانی شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه و محلات کاشته شده است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.