رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: 52 طرح در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 120 میلیارد ریال مصوب شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ رقیه یادگاری افزود: بیشتر این طرح ها نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا هستند و تمام طرح هایی که در سفر هیات دولت انتخاب شده باید تا پایان سال 96 به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: طرح های مصوب شده دارای ردیف های ملی هستند و کوشش بر این بوده است تا گزینش طرح ها به گونه ای باشد که علاوه بر توسعه استان، بتواند تبادل توازن منطقه ای را در بین شهرستان ها به وجود آورد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی بیان کرد: آبرسانی به ساوه و تفرش از مهمترین رهاوردهای سفر دولت است که با پیگیری انجام شده در این راستا اعتبار ویژه در نظر گرفته شده است.
یادگاری افزود:جاری شدن آب سد کمال صالح در تمام شهر اراک و تکمیل رینگ شمالی و جنوبی آبرسانی به اراک از دیگر مصوبات مهم سفر کابینه تدبیر و امید به استان مرکزی است.
وی گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز طرح های مهمی از جمله نوسازی بیمارستان ولی عصر (عج) مصوب شد و برای مرحله نخست این طرح با 120 تختخواب، 800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و این مرله بایستی در سال 96 تکمیل و بهره برداری شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه کرد: راه های شریانی و حیاتی این استان از دیگر مصوبات مهم بود و با وجود اینکه چند طرح رفع نقاط حادثه خیز این استان ردیف بودجه نداشت اما، با پیگیری های لازم برای آن ها منابع اعتباری اختصاص یافت.
 وی تاکید کرد: در حوزه محیط زیست نیز چند طرح مهم در این سفر از جمله کنارگذر شمالی اراک با اعتباری بالغ بر500 میلیارد ریال برای یک لاین این طرح با مشارکت بخش خصوصی مصوب شد.
یادگاری بیان کرد: بحث آند ایرالکو از دیگر مصوبات با اهمیت در حوزه محیط زیست بود که در این رابطه نیز سه هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شد و بخش آند این واحد تولیدی باید تا پایان سال 96 به خارج از شهر و شعاع مناسب از کانون جمعیتی منتقل شود.
وی خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار مناسب برای بیابان زدایی و تثبیت خاک در وسعت 5000 هکتار از تالاب کویری میقان اراک از دیگر مصوبات مهم سفر دولت به استان مرکزی بود.
 انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، طرح ، هیات دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.