سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک به همت سپاه در کرمان

فرمانده سپاه استان کرمان گفت: با توجه به کمبود مواد اولیه در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار ماسک به همت بسیجیان در کارگاه‌های ویژه این امر تولید می‌شود.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار معروفی ،فرمانده سپاه استان کرمان در مراسم افتتاح کارگاه تولید ماسک در شهربابک ، گفت:  اولویت سپاه برای ویروس کرونا پیشگیری قبل از درمان است و لزوم آن آگاهی بخشی جامعه است که باید با کمک رسانه‌های مختلف انجام شود.

سردار معروفی بیان کرد: در جهت پیشگیری این ویروس تولید ماسک را در دستور کار داریم  چرا که امروز با کمبود ماسک در کشور روبرو هستیم.

او ضمن بیان این نکته که خط قرمز سپاه و بسیج مردم هستند افزود: این کار‌های ما هم همانند دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت، عین حوادث غیر مترقبه مثل سیل و زلزله نوعی جهاد ، اجرای فرمان مقام معظم رهبری و هم فرمان فرمانده کل سپاه پاسداران است.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: در حال حاضر برای مقابله با این ویروس کل سپاه در استان آماده است حتی مرخصی‌های عید نوروز را هم کنسل کرده اند.

سردار معروفی گفت: در حال حاضر با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت و معدن ۳۵ کارگاه تولید ماسک با ۵۰۰ چرخ خیاطی در ۱۰ ناحیه استان فعال داریم که ۲ ناحیه در کرمان و ۸ ناحیه هم در شهرستان‌ها فعال است.

او اظهار کرد: با توجه به کمبود مواد اولیه و اینکه این کار اولین کار بسیجیان است تولید در استان کند است و در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار ماسک توسط این کارگاه‌ها تولید می‌شود.

سردار معروفی اعلام کرد: در حوزه به کارگیری نیرو‌ها الان تقریبا ۲۳ هزار نیروی بسیجی در استان در حوزه جهاد فعال کردیم که از این تعداد ۱۴ هزار نفر در حوزه جهاد ملی با سیستم علوم پزشکی فعال هستند.

فرمانده سپاه استان عنوان کرد: ۱۱۷۰ گروه جهادی در حوزه ضدعفونی و گندزدایی در تمام استان فعالیت می‌کنند. در پمپ بنزین‌ها، در جا‌هایی که  شلوغ است، در معابر این کار انجام می‌شود و کار خوبی که در این زمینه انجام شد استفاده از توان مردمی است، بالای ۸۰ درصد امکانات مردم و کشاورزان عزیز پای کار آمدند.

اواذعان داشت :برای کنترل ورودی‌های شهرستان‌ها هم بسیج پای کار آمده است و به خوبی این کار را انجام می‌دهد و در بحث نقاهتگاه‌ها هم همه سوله‌های ورزشی سپاه آماده هستند.

در پایان سردار معروفی از مردم عزیز استان کرمان درخواست کرد که در خانه بمانند و هرگز به عید دیدنی نروند و از سفر و دید و بازدید بپرهیزند تا دچار هزینه‌های انسانی و مالی نشوند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.