با بسته خبر‌های پلیس امروز ۲۷ اسفند همراه سایت باشگاه خبرنگاران باشید.

از کشف بیش از ۱۲ هزار قلم مواد محترقه تا برخورد جدی پلیس با جرائم و تخلفات پایان سالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ محمدرضا فداء فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف بیش از ۱۲ هزار قلم انواع مواد محترقه از ۲ واحد صنفی در عملیات شب گذشته ماموران پایگاه امنیت عمومی خبر داد.

سرهنگ  فداء گفت: با توجه به در پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال و در راستای پیشگیری از خطرات و سوانح احتمالی ماموران انتظامی پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان با یک سری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند، ۲ واحد صنفی متخلف را که در امر تهیه و توزیع مواد محترقه فعالیت داشتند را شناسایی کنند.

او افزود: در همین رابطه ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این ۲ واحد صنفی تعداد ۱۲ هزار و ۱۹۴ عدد مواد محترقه کم خطر و پر خطر را کشف کردند.

سرهنگ فداء تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان با تاکید بر لزوم همکاری خانواده‌ها جهت آگاه سازی فرزندان خود در خصوص خطرات احتمالی استفاده مواد محترقه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و موارد مشکوک مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

برخورد جدی پلیس با جرائم و تخلفات پایان سال

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به جدیت پلیس در انجام ماموریت برقراری نظم و امنیت آئین چهارشنبه پایان سال و آغاز طرح‌های ترافیکی و انتظامی نوروز ۹۹ از برخورد جدی با جرائم و تخلفات خبر داد. سردار عبدالرضا ناظری گفت: در خصوص چهارشنبه پایان سال و عدم تجمع شهروندان در این آئین به سبب احتمال افزایش زمینه‌های شیوع ویروس کرونا، اطلاع رسانی و انعکاس هشدار‌های متعددی به عموم شهروندان انجام شده است.

او افزود: در این رابطه به منظور حفظ امنیت و سلامت مردم با افرادی که به هر شکل در این مراسم و دیگر مسائل مرتبط با نظم و امنیت ایام پایانی سال تخلف داشته باشند برخورد و بنا به ضرورت ضمن هماهنگی‌هایی که با مسئولان قضایی خواهد شد تا پایان تعطیلات نیز مهمان پلیس خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در این رابطه به منظور کاهش زمینه‌های انتشار ویروس کرونا در مکان‌های تجمعات عمومی، یک سری محدویدت‌های ترافیکی را نیز در محدوده گلزار شهدا، جنگل قائم، محور هفت باغ و دیگر نقاط خاص خواهیم داشت و با افرادی که در محدوده‌های اجرای طرح‌های ترافیکی وارد شوند برخورد و خودرو‌های متخلف نیز تا پایان تعطیلات توقیف می‌شوند.

کشف بیش از 6 هزار قلم انواع مواد محترقه در کرمان

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: مأموران در بازرسي از چند واحد صنفي متخلف بیش از 6 هزار قلم انواع مواد محترقه را کشف و در اين رابطه 2 نفر را دستگير کردند.

سرهنگ محمود پارسا گفت: برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روزهاي پاياني سال به روزهاي نگراني و اضطراب خانواده ها تبديل شود و شاهد حوادث غم بار باشيم.

او اظهار داشت: در این راستا، طرح جمع آوري مواد محترقه با هدف شناسايي و دستگيري فروشندگان مواد محترقه توسط پليس در حال اجراست.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان ادامه داد: در همين رابطه، مأموران روز گذشته در بازرسي از دو واحد صنفي متخلف تعداد 6 هزار و 389 عدد انواع مواد محترقه را کشف و دو نفر را نيز دستگير و پس از تشکیل پرونده آنان را به مرجع قضایی معرفی کردند.

سرهنگ"پارسا"ضمن اشاره به تداوم اجراي اين طرح يادآور شد: به استناد مواد 2 و 12 قانون مجازات اسلامي، ساخت و خريد و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غير مجاز، جرم محسوب مي‌شود و مرتكبين برابر قانون مجازات خواهند شد و لذا از مردم انتظار داريم هرگونه خبر در موارد مرتبط را از طريق سامانه 110 به پليس گزارش دهند.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان در پايان از خانواده ها خواست: نسبت به کنترل فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال توجه بيشتري داشته باشند و با انجام رفتارهاي پر خطر، شادي را در آستانه نوروز به كام خود و ديگران تلخ نكنند تا از تبعات احتمالي آن جلوگيري شود.

حرکت خلاف جهت موتورسیکلت، جوان 20 ساله را به کام مرگ کشاند

فرمانده انتظامی جیرفت از برخورد یک دستگاه خودرو با موتور سیکلت و فوت راکب موتور سیکلت در یکی از محور های فرعی روستایی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ رضا محمدرضایی گفت : به دنبال اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع حادثه رانندگي در جاده"میانچیل"حوالی سه راهی علاء الدینی ،مأموران به محل اعزام و مشاهده كردند برخوردی شديد بین یک دستگاه سواری پژو پارس و یک دستگاه موتور سیکلت روي داده است.

او افزود: در اين حادثه راکب 20 ساله موتور سیکلت مجروح و توسط نيروهاي امدادي به مراكز درماني انتقال داده شد اما به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت شد.

این مقام انتظامی تصريح كرد: کارشناس پلیس راه علت تامه تصادف را بی احتیاطی و حرکت خلاف جهت راکب موتور سیکلت اعلام كرده است.

فرمانده انتظامی جیرفت در پايان از راكبين موتورسيكلت خواست هرگز فرصت كم را با سرعت زياد و حرکت خلاف جهت عبور و مرور جبران نکنند و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از كلاه ايمني آرامش خاطر را برای خود و خانواده خود فراهم کنند.

تبلیغ و فروش مواد محترقه در فضای مجازی جرم است

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فروش، تبلیغ، توزیع و هرگونه معامله بدون مجوز اقلام و موارد تحت کنترل از قبیل انواع مواد محترقه، منفجره در فضای مجازی جرم است. سرهنگ یادگارنژاد گفت: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و آمدن فصل بهار، مردم شور و شوق زیادی برای برگزاری مراسم‌های پایان سال از جمله چهارشنبه سوری دارند، اما در سال‌های اخیر با استفاده نابجا از مواد منفجره در این گونه جشن‌ها، شاهد مصدومیت و حتی داغدار شدن تعدادی از خانواده‌ها بوده ایم.

او ادامه داد: در حال حاضر هم به علت پیگیری‌هایی که برای پیشگیری از این حوادث تلخ از سوی رده‌های نظارتی به عمل آمده شاهد کوچ فروشندگان مواد محترقه و منفجره از فضای حقیقی به فضای سایبر هستیم؛ فروشندگانی که فقط به دنبال کسب سود خود هستند و پای‌بند به هیچ اخلاقیاتی نیستند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این روز‌ها علاوه بر تبلیغ و فروش مواد محترقه و منفجره بعضا در برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به آموزش ساخت این مواد هم پرداخته شده است که باید گفت ساخت این مواد بسیار خطرناک است و می‌تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی به همراه داشته باشد.

این مقام سایبری گفت: این امر باعث شده تا بسیاری از جوانان و نوجوانان بدون توجه به تبعات و عواقب این امر در خانه بدون حضور والدین اقدام به ساخت مواد محترقه کنند که در پی کوچکترین اهمال و سهل انگاری شاهد آتشسوزی و انفجار این مواد هستیم که در پی آن صدمات بدنی جبران ناپذیر و خسارت مادی به همراه دارد.

سرهنگ یادگارنژاد بیان داشت: با تعمیم ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات غیر مجاز، فروش، تبلیغ، توزیع و هرگونه معامله بدون مجوز، اقلام و موارد تحت کنترل از قبیل انواع مواد محترقه، منفجره در فضای مجازی جرم بوده و با فعالان در این زمینه بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

او گفت: از این رو از همه مردم درخواست داریم که در صورت مشاهده هر گونه تبلیغ، فروش یا ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اعلام کنند.

یادگارنژاد بیان داشت: جا دارد از این فرصت استفاده و به خانواده‌ها توصیه کنم، از آنجایی که فرزندان در فضای مجازی حضور فعال دارند، می‌طلبد که والدین در این خصوص بیشتر مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنایی با این مواد و آموزش ناقص ساخت آن‌ها در فضای مجازی می‌تواند خطر آفرین باشد.

کشف بیش از ۲ میلیارد ریال لوازم بهداشتی از ۲ انبار در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف بیش از ۴ هزار قلم انواع لوازم بهداشتی احتکار شده در ۲ انبار به ارزش ۲ میلیارد ریال و دستگیری ۲ محتکر و توقیف یک دستگاه خودرو خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان با انجام یک سری کار اطلاعاتی از فروش محصولات بهداشتی توسط دو نفر با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ در سطح شهر کرمان آگاهی یافتند.

او با اشاره به تحت نظر قرار دادن نامحسوس فعالیت این افراد بیان داشت: متهمان که تعداد زیادی وسایل بهداشتی را در دو انبار در سطح شهر کرمان احتکار کرده و آن‌ها را با خودرو در نقاط مختلف شهر کرمان بالاتر از قیمت بازار به شهروندان می‌فروختند طی عملیاتی دستگیر شدند.

سردار ناظری گفت: ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار آن‌ها ۲ هزار و ۹۰۰ جفت دستکش، ۳۰۸ عدد ماسک و ۲۰۴ عدد ماده ضدعفونی کننده که نیاز امروز عموم مردم هستند را کشف کردند.

گفتنی است ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار