سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیحات وزیر ورزش درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا

وزیر ورزش و جوانان درباره اقدامات این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا و تعطیلی رقابت‌های ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی وزیر ورزش و جوانان که در جلسه ستاد کرونا با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و معاونان ستادی سخن می‌گفت، این نکته را مورد توجه قرار داد که از نخستین ساعات اعلام وزارت بهداشت در خصوص شیوع بیماری کرونا، جلسات ویژه تشکیل و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

او به نامه نمکی درخصوص نحوه برگزاری مسابقات به منظور حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و توضیح داد: به محض ابلاغیه وزیر بهداشت و درمان، مسابقات لیگ طی ۲ هفته بدون تماشاگر برگزار شد. پس از آن برای جلوگیری از شیوع این ویروس، این رقابت‌ها لغو شد.

وزیر ورزش و جوانان از تعطیلی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی تا ۱۵ فروردین به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۷ یا ۲۸ هزار فضای ورزشی خصوصی در کشور فعال است که پس از زمان اعلام شده، در خصوص تعطیلی یا بازگشایی مجدد آن‌ها تصمیم خواهیم گرفت.

او بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد به طور خودجوش، تولید ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و... را در دستور کار قرار داده اند. البته در توزیع آن‌ها نیز نقش به سزایی دارند.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد که از دوازدهم اسفند ماه هم به تمامی استان‌ها اعلام کردیم، اماکن ورزشی و خوابگاهی خود را در اختیار ستاد‌های استانی قرار بدهند.

او با تاکید بر اینکه تمامی اماکن در کوتاه‌ترین زمان، در اختیار ستاد‌های استانی قرار خواهند گرفت، گفت: ۸ هزار مکان ورزشی خوب داریم که می‌توانیم به واسطه آن‌ها ستاد ملی کرونا را پشتیبانی کنیم.

سلطانی فر به نامه نمکی اشاره کرد و یادوآر شد: ما را ملزم به همکاری با نیرو‌های مسلح کردند که ما هم به تمامی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور ابلاغ کردیم که در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین سطح، تعامل لازم صورت بگیرد. این مهم درحال انجام است و خوشبختانه این همدلی و هماهنگی وجود دارد تا بتوانیم ریشه این بیماری را بخشکانیم.

وزیر ورزش و جوانان به اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد و گفت: این حوزه از همان روز‌های نخست با انجام تست‌های مختلف، بررسی اردوها، گندزدایی اماکن ورزشی و ... اقدامات موثری را انجام داده است.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص برنامه‌های تبلیغی این وزارتخانه گفت: بیش از ۲۰۰ ورزشکار در رشته‌های مختلف به پویش با ماندن درخانه کرونا را شکست دهیم پیوستند که اثرات بسیار خوبی در جلوگیری از شیوع این بیماری داشته است.

او گفت: اردو‌های آماده سازی و حضور ورزشکاران ما برای کسب سهمیه المپیک براساس پروتکل‌ها انجام می‌شود تا سلامت ورزشکاران در بالاترین سطح حفظ شود.

سلطانی فر بیان کرد: براساس دستور رییس جمهور مدیران ارشد وزارتخانه‌ها تعطیلات عید ندارند تا در صورت نیاز در جلسات حضور پیدا کنند.

او در پایان اظهار امیدواری که با تعامل و همکاری با وزارت بهداشت و درمان بتوانیم این بیماری را شکست بدهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.