شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا سبب شده تا بسیاری از فعالیت‌های ورزشی دستخوش تغییرات شوند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان نگرانی‌هایی را به وجود آورده و این مسئله ورزش سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است؛ به طوری که مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی در سراسر جهان یکی پس از دیگری لغو شده و یا به تعویق افتاده‌اند.

در این گزارش تاثیر ویروس کرونا در ورزش جهان مورد بررسی قرار می‌دهیم:

در همین راستا مسابقات آسیایی یا جهانی رشته‌هایی همچون فوتبال، والیبال، بسکتبال، کاراته، تکواندو، جودو، کشتی، تنیس، شطرنج، بوکس، شنا، NBA، شمشیربازی و ... تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و دستخوش تغییرات شده‌اند.

تاثیر کرونا بر ورزش ایران و جهان

شیوع ویروس کرونا در ایران رقابت‌ها و فعالیت‌های ورزشی را با تعطیلی مواجه کرد به طوری که در آخرین اطلاعیه ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت‌های ورزشی تا پایان فروردین ۹۹ لغو شد.

از جمله این رویداد‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همچنین پیرو دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسابقات لیگ‌های فوتبال کشور در رده‌های برتر، دسته اول، دوم و سوم تا پایان اسفندماه سال جاری به تعویق افتاد.
  • مسابقات کشتی گزینشی المپیک در سراسر دنیا و تمامی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به تعویق افتادند.
  • تمامی رقابت‌های باشگاهی فدراسیون فوتبال قطر، همچنین رقابت‌های بین‌المللی تکواندو لغو شدند.
  • با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای «رودی گوبر» بازیکن تیم بسکتبال «یوتا جز» (در رقابت‌های NBA) تمامی رقابت‌های بسکتبال NBA لغو شد.
  • به تعویق درآمدن تمامی تورنومنت‌های تنیس به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت ۱ ماه و نیم و بدین ترتیب بعد از لغو مسترز ۱۰۰۰ امتیازى ایندین ولز، مسترزهاى ۱۰۰۰ امتیازى میامى و مونته کارلو نیز لغو شدند.
  • با اعلام کشور مراکش، چهارمین مرحله رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان که قرار بود از چند روز دیگر در رباط مراکش آغاز شود، به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو گردید.
  • سفر محمد مصلایی‌پور داور المپیکی کشورمان که قرار بود با دعوت اتحادیه جهانی کشتی برای قضاوت در رقابت‌های کشتی کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا حضور یابد، منتفی و همچنین رقابت‌های قهرمانی جودو آسیا که قرار بود طی روز‌های ۱۶ الی ۱۸ آوریل به میزبانی مغولستان برگزار شود طبق نامه رئیس کنفدراسیون جودو و تحت تاثیر ویروس کرونا لغو شد.
  • زمان برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، همچنین برگزاری مجمع عمومی فدراسیون بوکس به تعویق افتاد.
  • فدراسیون جهانی تیراندازی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مسابقات آزمایشی المپیک را لغو کرد.
  • فدراسیون شطرنج آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا طی نامه‌ای، تمامی رویداد‌های این رشته در آسیا را به تعویق انداخت.

تاثیر کرونا بر ورزش ایران و جهان

همچنین کرونا برخی از چهره‌های ورزشی را درگیر کرده است که از جمله می‌توان به:

با تایید باشگاه یوونتوس دنیله روگانی مدافع ایتالیایی این باشگاه به ویروس کرونا مبتلا شده است؛ همچنین بازیکنان یوونتوس، اینتر و رم قرنطینه شدند.

باشگاه یوونتوس اعلام کرد که کریستیانو رونالدو با تیم تمرین نمی‌کند و برای احتیاط در مادیرا خواهد ماند، چون با توجه به مثبت اعلام شدن تست کرونای دنیله روگانی، بازیکن تیم تورینی ممکن است ستاره پرتغالی نیز به ویروس کرونا مبتلا شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار