سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای روزنامه انگلیسی درباره پنهان کاری چین؛

شیوع ویروس کرونا دو ماه زودتر از اعلام قرنطینه در چین بوده است

یک روزنامه انگلیسی مدعی کشف اسناد و شواهدی مبنی بر پنهان‌ کاری چین درخصوص زمان دقیق شیوع ویروس کرونا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  در ماه دسامبر سال میلادی گذشته بود که خبری مبنی بر شیوع ویروس جدیدی از خانواده کرونا ویروس‌ها تبدیل به تیتر یک رسانه‌های جهان شد. در آن زمان پزشکان و متخصصان از پیدایش نوع تازه‌ای از بیماری ذات‌الریه خبر دادند که در شرایطی خاص منجر به فوت بیماران می‌شود.

با افزایش تعداد مراجعات بیمارانی با علائم مشترک، پزشکان متوجه انتشار سریع این ویروس جدید شدند و با افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان در شهر‌های مختلف چین، این کشور سرانجام به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید که سازمان جهانی بهداشت آن را کووید ۱۹ نامید، اقدام به قرنطینه شهر‌ها کرد.

پس از چین، کم کم نام کشور‌های مختلف جهان به لیست درگیران کووید ۱۹ افزوده شد و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ کشور جهان به دلیل عبور این مهمان ناخوانده چینی از مرزهایشان، در بحران و به نوعی حالت آماده باش قرار دارند.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ بیانیه ۲۷ متخصص جهان درباره توطئه بیولوژیکی چین


تاکنون اخبار زیادی درخصوص منشا ایجاد و شیوع این بیماری در رسانه‌های جهان منتشر شده است، اما به تازگی روزنامه انگلیسی میرر خبری مبنی بر آغاز این بیماری در ماه نوامبر یعنی دو ماه زودتر از زمان اعلام قرنطینه در چین منتشر کرده است.

طبق ادعای میرر به تازگی گزارش‌ها و شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد اولین مورد ابتلا به کووید ۱۹ در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ یعنی هفت هفته قبل از اعلام قرنطینه در ووهان به دنبال ثبت رسمی اولین مورد ابتلا رخ داده است. گفته می‌شود این اسناد در رسانه‌های چینی منتشر شده است و مربوط به یک بازنشسته ۷۰ ساله است که هیچ ارتباطی هم با بازار غذا نداشته است.

کارشناسانی که به تحقیق درباره ویروس کرونا در جهان پرداخته‌اند، منشاء آن را از حیوان به انسان عنوان کرده‌اند، فرضیه‌ای که هنوز از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید نشده و همچنان به صورت یک معما باقی مانده است.

خبر‌هایی هم در فضای مجازی درباره هشدار لی ون‌لیانگ پزشک چینی که برای اولین بار شیوع ویروس کرونا را افشا کرد و دستگیری او توسط پلیس سه روز پس از این انتشار این خبر دست به دست شد. او در یک گروه پزشکی در پیام رسان واتس‌اپ از شیوع یک بیماری ترسناک مانند سارس به دانشجویانش خبر داده بود.

روشن شدن کامل ابعاد مختلف این بیماری زمان زیادی می‌طلبد، اما باید منتظر ماند و دید ادعای میرر درخصوص پنهان کاری چین در این باره چقدر صحت دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.