سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند توصیه برای مصرف نان در روز‌های کرونایی

در این روز‌هایی که ویروس کرونا شایع شده، نان می‌تواند در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی به یک منبع انتقال دهنده ویروس تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسنی مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین نقش انتقال ویروس کرونا، از طریق ترشحات دهان نظیر صحبت کردن، عطسه و سرفه، و دست دادن و لمس دست به سطوح آلوده، امکان پذیر است؛ نانی که از تنور بیرون می‌آید به جهت شدت گرما آلودگی ندارد، اما پس از آن در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی می‌تواند انتقال دهنده ویروس باشد.

او ادامه داد: از سرد کردن نان در نانوایی به طور جدی خودداری کنید و بلافاصله پس از دریافت، آن را در سفره پارچه‌ای پیچیده و به منزل ببرید.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه از کاتر و قیچی داخل نانوایی استفاده نشود و شهروندان برای تکاندن نان از آرد و یا سنگ به هیچ وجه آن را به سطوح فلزی نانوایی نزنند، گفت: پس از رسیدن به منزل نان را از داخل سفره در آورده و مراقب باشیدتا پشت سفره به نان نخورد و پس از هر بار خرید، سفره نان را بشویید.

حسنی با بیان اینکه محلی که سفره نان نیز پهن شده باید ضد عفونی شود، افزود: نان را قبل مصرف در مایکروفر، توستر و یا تابه قرار داده و حرارت دهید.

او با اشاره به اینکه دستور العمل بهداشتی به تمامی صنوف نانوایی ابلاغ شده است که در آن هم به وظایف نانوا و هم مردم اشاره شده است، صریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف به دلیل اهمیت موضوع، نانوایی پلمپ خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.