سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا بقاع متبرکه هرمزگان را هم تعطیل کرد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان از تعطیلی بقاع متبرکه سطح استان جهت کنترل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان از تعطیلی بقاع متبرکه سطح استان جهت کنترل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

حجت‌الاسلام آزادی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان هرمزگان، ستاد کنترل بیماری کرونا تصمیم به محدود کردن تردد در امکان عمومی از جمله اماکن مذهبی گرفت.

او افزود: در ابتدا محدودیت‌هایی در هفته‌های اول و دوم اعلام شد، اما در نهایت تصمیم گرفته شد بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی، به‌صورت موقت و تا زمان کنترل بیماری کرونا، تعطیل و از مراجعه زائران و دلدادگان امامزادگان به این بقاع جلوگیری شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان گفت: این تصمیم به اداره‌کل اوقاف هرمزگان ابلاغ شد و ما نیز این ابلاغیه را به تمامی ادارات اوقاف شهرستان‌های دارای بقاع متبرکه اعلام کردیم.

حجت‌الاسلام آزادی افزود: امیدواریم بعد از فروکش دوره انتقال بیماری کرونا، از ظرفیت بقاع متبرکه جهت اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری و کمک به سلامت، درمان و بهداشت مردم استفاده شود.

او گفت: ما این آمادگی را داریم که از محل منابع داخلی بقاع متبرکه، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده را خریداری کرده و به‌صورت رایگان بین مردم توزیع کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان افزود: در برخی بقاع نیز به‌صورت محدود این اتفاق افتاد، اما به دلیل کمبود این اقلام در سطح کشور دسترسی محدودی برای تهیه و توزیع آن داشتیم.

حجت‌الاسلام آزادی گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی نیز، این امکان وجود دارد که در بقاع متبرکه، اطلاعات لازم و واقعی به مردم داده شود تا کرونا هراسی کاذبی که باعث ایجاد رعب و وحشت بین مردم شده، فروکش کند.

او افزود: ضدعفونی بقاع متبرکه در طول روز ادامه خواهد داشت و پس از بازگشایی علاوه بر ضدعفونی تمهیداتی نیز برای محدود کردن فاصله مردم از ضریح‌ها در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.