دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: با هدف صیانت از بهداشت عمومی، دستور معدوم سازی ۱۱۰۰ قلیان و پلمب ۸ واحد صنفی صادر شد.

کرونا بهانه ای برای رقم زدن قبرستان قلیان در بندرعباسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، مجتبی قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: با هدف صیانت از بهداشت عمومی، دستور معدوم سازی ۱۱۰۰ قلیان و پلمب ۸ واحد صنفی صادر شد.

قهرمانی افزود: این واحدهای صنفی به اخطار‌های عرضه نکردن قلیان  توجه نکرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، اجرای قانون منع استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی با همکاری شبکه بهداشت و دیگر دستگاه‌های متولی را راهکاری مناسب برای  پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا ویروس و دیگر امراض مسری برشمرد.

قهرمانی همچنین بر عزم جدی دستگاه قضائی در مقابله با افرادی که بهداشت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازند تأکید کرد و گفت: با عوامل خطرساز برای سلامتی شهروندان به صورت ویژه و قاطع برخورد خواهد شد.

او افزود:پس از مطرح شدن شکایت‌های مردمی و درخواست‌های مکرر از دستگاه قضایی، برخورد با مراکز عرضه قلیان در مکان‌های عمومی در دستور کار دادستانی قرار گرفت و در کوتاه ترین زمان ممکن قلیان‌ها از این مراکز جمع آوری شد.

دادستان بندرعباس گفت: عرضه قلیان به عنوان یک خطر جدی برای سلامت افراد جامعه یکی از مصادیق بارز وصف مجرمانه به شمار می‌رود و دستگاه قضایی به مردم اطمینان می‌دهد که با عوامل تهدید کننده سلامت و بهداشت عمومی با قاطعیت و بدون اغماض برخورد کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.