سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زباله‌گرد‌ها در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رها کردن ماسک و دستکش آلوده در فضا‌های عمومی سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد، گفت: زباله‌گرد‌ها در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : در ابتدای سال و در حالی که استان مشغول تکمیل روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده بود، یک‌باره با بارش‌های سیل‌آسا و ویران‌گر فروردین ماه مواجه شدیم، در ادامه نیز با مناسبت‌ها و رویداد‌های مهمی مانند ایام اربعین، اغتشاشات آبان‌ماه و دغدغه حفظ اموال عمومی و انتخابات اسفند ۹۸ روبرو بودیم.

او گفت : خوشبختانه در تمامی این رویداد‌ها استان کرمانشاه از یک فرماندهی بسیار هوشمندانه و مدبرانه برخودار بود و با موفقیت این رویداد‌ها را پشت‌سر گذاشت.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه یک مجموعه توانمند و دارای امکانات مناسب است و تاکنون توانسته ابعاد مختلف بیماری کرونا را به خوبی مدیریت کند.

او گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی تبدیل به مرکز آزمایشگاهی تشخیص کرونا در غرب کشور شده است و جواب آزمایش افراد مشکوک که تا پیش از این ۱۲ روز طول می‌کشید اکنون تنها در چند ساعت مشخص می‌شود.

سالاری با تقدیر از تلاش‌های شهرداران در زمینه ضدعفونی فضا‌های عمومی شهرها، افزود: شهرداران فضا‌های عمومی شهر‌های تحت مدیریت خود را ضدعفونی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

او گفت: ضدعفونی مداوم مراکز شلوغ مانند پارک‌ها، پایانه‌های مسافری و ایستگاه‌های تاکسی باید به شکل مداوم انجام شود تا سلامت شهروندان به خطر نیافتد.

سالاری از انجام هماهنگی‌های لازم برای تامین مواد ضدعفونی مورد نیاز شهرداری‌ها خبر داد و گفت: سازمان صنعت و معدن برای تامین مواد ضدعفونی موردنیاز شهرداری‌ها اعلام آمادگی کامل کرده است. شهرداری‌ها لیست این نیاز‌ها را تحویل این سازمان دهند.

او گفت: زباله‌گرد‌ها در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند و بر همین اساس هماهنگی‌های لازم برای انتقال آن‌ها به گرمخانه‌های بهزیستی انجام شده‌است و در برخی شهر‌ها این‌کار انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن رویداد‌هایی مانند چهارشنبه سوری و جمعه آخر، افزود: شهرداری‌ها باید تلاش کنند با ارائه هشدار‌های لازم از تجمعات و ازدحام جمعیت در این ایام جلوگیری کنند و تدابیر لازم را برای این ایام بیاندیشند و فضا‌های آرامستان‌ها را به ضدعفونی کنند.

سالاری گفت: شهرداری‌ها موظفند برای تمامی پاکبان‌ها ماسک و دستکش تهیه کنند، زیرا این عزیزان در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

او رها کردن دستکش و ماسک‌های آلوده در فضا‌های عمومی را عاملی مهم برای انتقال ویروس کرونا دانست و خواهان اجتناب جدی از اینکار کرد.

سالاری گفت: وقوع بحران‌های مانند کرونا نباید بهانه‌ای برای توقف برنامه‌های توسعه‌ای در شهر‌ها باشد و شهرداران تلاش کنند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی به روند توسعه شهر‌ها شتاب ببخشند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.