رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت : منتظر بررسی نهایی مدارک و مستندات معترضان به نتایج انتخابات توسط هیات نظارت مرکزی هستیم و تاکنون نتیجه‌ای به استان ارسال نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت : اعتراض به نتایج انتخابات در حوزه‌های کرمانشاه، سنقروکلیایی، اسلام آبادغرب و قصرشیرین، سرپل ذهابو گیلانغرب وجود دارد.

او گفت : این شکایات در مرحله اول در هیات‌های اجرایی خود حوزه‌های انتخاباتی بررسی و سپس به هیات نظارت مرکزی ارسال شده اند که در آنجا در حال بررسی هستند و هنوز نتیجه رسمی اعلام نشده است.

 مفید گفت: ماده ۶۸ قانون انتخابات به افراد حق اعتراض داده است؛ ضمن اینکه تبصره ۲ نیز تاکید دارد که اعتراض باید همراه با مستندات باشد و صرف ادعا اعتباری ندارد.

او گفت: فقط مستنداتی که ارزش حقوقی داشته باشند بررسی می‌شوند.

 مفید در توضیح روند کار گفت: بعد از اعلام رسمی نتیجه اولیه انتخابات ۴۸ ساعت فرصت دریافت شکایات از جانب کاندیدا‌های معترض را داشتیم؛ پس از آن یک هفته هیات‌های اجرایی و سپس یک هفته شورای نگهبان مهلت بررسی مستندات شکایات را داشته اند که با توجه به اعلام اولیه نتایج در سوم اسفند ماه می‌توان تاریخ ۱۹ اسفند ماه را مهلت پایانی هفته دوم رسیدگی به شکایات دانست.

 حجت الاسلام ت:گ نتایج ممکن است زودتر از این تاریخ نیز اعلام شود.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال بازشماری آرا در برخی از حوزه‌ها وجود دارد یا خیر؟ گفت: تصمیم نهایی در این خصوص با هیات نظارت مرکزی است و حتی بر فرض اگر حکم به بازشماری آرا بدهند این کار روند خاص خودش را دارد.

او گفت: برای این کار خود هیات نظارت مرکزی نماینده‌ای را خواهد فرستاد و به همراه نمایندگانی از هیات‌های اجرایی و نظارت استان در حضور خود کاندیدا‌ها یا نمایندگانشان کار بازشماری انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.