سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکذیب وجود موارد مثبت بیماری کرونا در جیرفت

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان جیرفت، وجود موارد مثبت از شیوع بیماری کرونا در حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت را تکذیب اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  اصغرمکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت عصر امروز در جلسه تدوین برنامه عملیاتی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ضمن تکذیب وجود موارد مثبت بیماری کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بیمارستان‌های امام جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج در راستای کنترل بیماری به عنوان بیمارستان‌های ریفرال اعلام و اتاق‌های ایزوله آماده سازی شده است.

مکارم با اشاره به بازرسی از بیمارستان‌های منطقه و آموزش پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها تصریح کرد: سامانه ۱۹۰ پاسخ گوی سوالات مردم در خصوص چگونگی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است همشهریان  می توانند اطلاعات مورد نیاز را از طریق این سامانه دریافت کنند.

او عنوان کرد: مردم به اطلاعاتی که توسط منابع غیرموثق در خصوص گسترش بیماری کرونا از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود اعتماد نکنند و از انتشار مطالب غیرعلمی درباره بیماری که باعث تشویش اذهان عمومی می شود خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: استفاده از ماسک به منظور پیشگیری ازکرونا برای افراد سالم هیچ ضرورتی ندارد و فقط افرادی که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند و نیز اطرافیان آنها، لازم است از ماسک آنهم از نوع معمولی استفاده کنند.

مکارم تصریح کرد: کارشناسان معاونت غذا و دارو بازرسی‌های مشترک با تعزیرات از داروخانه‌ها در ارتباط با کنترل قیمت ماسک و ژل ضد عفونی کننده انجام می دهند و با تخلفات در این زمینه به شدت برخورد می شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.