سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

سند تحول بنیادین در برنامه درس ملی در حال اجراست

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی گفت: سند تحول بنیادین در برنامه درس ملی در حال اجراست، اما هنوز اجرای این سند به کف مدرسه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با روسای ادارات قطب شهید هاشمی‌نژاد گفت: سند تحول بنیادین در برنامه درس ملی در حال اجراست، اما هنوز اجرای این سند به کف مدرسه نرسیده است.

او ادامه داد: برنامه درس ملی در دنیا از مدرسه محوری به سمت کلاس محوری و از کلاس محوری به سمت فرد محوری رفته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در حال حاضر منابع انسانی در آموزش و پرورش با مشکلات جذب، نگهداشت، سنجش، تعیبن صلاحیت، نُرم‌سازی، استاندارسازی، شیوه تامین و ساماندهی مواجه است و بسته تحول نیروی انسانی با رویکرد حل این مشکلات هم در حال تدوین است.
 
حسینی افزود: در حال حاضر برنامه درس ملی با مشکلات عدم انعطاف، حجیم بودن، زیاد بودن تقویم ساعات آموزشی، عدم تلفیق و تک ساحتی بودن و مبتی نبودن بر فناوری‌های نوین مواجه است و بسته تحولی زیر نظام درس ملی حل این مشکلات را نشانه گرفته است.

او ادامه داد: این بسته‌ها تحول آفرین، تحقق پذیر، سنجش‌پذیر، شوق‌انگیز، زودبازده، فراگیر و مدرسه محور است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هم اکنون ۸۶۴ نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی کشور مشغول فعالیت هستند و دانشگاه‌های مطرح می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی در زمینه تربیت نیروی توانبخشی متخصص بیایند.

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش استان در سال گذشته در حوزه نیروی انسانی با کمبود شدید مواجه بود که برای برطرف کردن این کمبود با رایزنی‌های متعدد توانستیم سهمیه جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و استخدامی ماده ۲۸ را چهار برابر افزایش دهیم.

او ادامه داد: در ادامه این مسیر از طریق نیرو‌های حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، خرید خدمات آموزشی، سرباز معلم و برون سپاری کمبود نیروی انسانی را جبران کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از رویکرد‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی توجه ویژه به بحث توانمندسازی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است و در این زمینه در کشور پیشتاز هستیم.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.