سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز مبرم بیماران به خون در مهاباد

مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد گفت: به منظور حفظ ذخایر خونی و نیاز مبرم همیشگی بیماران به خون نیاز است، شهروندان خون اهدا کنند.

نصرارکن مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش آمار مراجعان اهدای خون، از شهروندان درخواست می‌شود تا برای اهدای بخشی از خون خود به بیماران نیازمند با همراه داشتن کارت ملی به اداره انتقال خون مهاباد از ساعت ۸ و نیم تا ۱۳ مراجعه کنند.

او افزود: به طور معمول در ماه‌های سرد سال میزان مشارکت اهدای خون در متقاضیان به طور چشمگیری کاهش می‌یابد، و پایگاه انتقال خون فقط از افراد سالم و دارای خون سالم تایید شده خون دریافت می‌کند.

نصرارکن با اشاره به محدود بودن زمان نگهداری خون و نیاز بیماران، اضافه کرد: وجود ذخیره مناسب خونی در مهاباد امری ضروری و تحقق این امر مشارکت بیشتر مردم نوع دوست را می‌طلبد.

مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد بیان کرد: بیماران تالاسمی، سرطانی، مصدومان حوادث و بیماران دیالیزی نیاز مستمر با خون دارند و همچنین در پایگاه انتقال خون گلبول قرمز فشرده، خون شسته شده، سی پی، خون فیلتر دار، سی پی سی و پلاکت خون فرآوری و استحصال می‌شود.

نصرارکن تاکید کرد: خون اهدایی شهروندان مهاباد علاوه بر نیاز مبرم به بیماران به خون این شهرستان، برطرف کننده نیاز درمانی شهر‌های جنوب استان و سایر مراکز است.

مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد در خصوص شرایط اهدای خون اظهار داشت: داوطلبان باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آن‌ها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم به بالا باشد.

نصرارکن تصریح کرد: پارسال در مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب موفق به اهدای خون شدند.

او گفت: یکی از مهمترین فواید اهدای خون نجات بیماران به خون است و اهدای خون نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد، بلکه سبب جلوگیری از ابتلای آن‌ها به برخی از بیماری‌ها می‌شود.

ایران سالانه به ۲.۵ میلیون واحد خون اهدایی نیاز دارد و به طور کلی در کشور ۹۳۰ بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد که ۸۰۰ مورد دارای بانک خون بوده و خون و فرآورده‌های خونی مورد نیازشان را از اداره‌کل‌های انتقال خون دریافت می‌کنند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.