رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد گفت: اهدای خون مستمر در مهاباد ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، داود نصرارکن رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد گفت: میزان اهدای خون مستمر در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، شش هزار و ۶۱۳ واحد خون توسط اهداکنندگان مستمر در این شهرستان اهدا شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال شش هزار و ۵۲۴ نفر بود.

نصر ارکن گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۶۱۰ نفر در این شهرستان به پایگاه انتقال خون مهاباد مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۹۶ نفرموفق به اهدای خون شده اند.

وی، با بیان اینکه از این تعداد ۲۸۷ نفر زن و ۱۱ هزار و ۱۰۹ نفرمرد بودند، افزود: در این مدت، سه هزار و ۴۲ نفر نیز با سابقه قبلی و یکهزار و ۷۴۱ نفر هم برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کرده اند.

رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد اضافه کرد: در پایگاه انتقال خون مهاباد از خون علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده (پکسل)، سی پی، سی پی پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می‌شود.

نصرارکن ادامه داد: امسال همچنین یکهزار و ۵۹۴ نفر از اهداکنندگان مستمر خون این شهرستان به صورت رایگان واکسن هپاتیت B. دریافت کردند.

انتهای پیام/ج

افزایش اهدای خون در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.