رئیس انتقال خون شهرستان مهاباد گفت: از اول امسال تاکنون ۴۳۵۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند که از آنان ۴ هزار و ۵ نفر خون اهدا کردند.

دکتر نصر ارکن رئیس انتقال خون شهرستان مهاباد در گفت و  گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در طول ۴ ماه امسال ۴ هزار و ۳۷۵ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه که از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۲ نفر به صورت مستمر و ۵۳۶ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند.

او با بیان اینکه اهدای خون، یک فریضه دینی و اخلاقی است، افزود: اهدای بخشی از خون خود به بیماران نیازمند و افراد مبتلا به هموفیلی و تالاسمی بخشی از نیاز این بیماران تامین خواهد شد.

او با اشاره به اینکه این میزان دریافت خون درمقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲ / ۱۰ درصد افزایش داشته است اضافه کرد: شاخص اصلی یک پایگاه بستگی به تعداد افراد مستمر این سازمان دارد که با مراجعه این افراد خون گیری مشخص می‌شود.

دکتر نصرارکن گفت: بیشترین میزان اهدای خون در بین اهداکنندگان آقایان با ۳ هزار و ۹۰۸ نفر هستند که از خون اهدایی داوطلبان، پس از انجام آزمایش‌های غربالگری و تأیید سلامتی به‌منظور تهیه فرآورده‌های خونی استفاده می‌شود.

انتهای پیام /س خ 

امسال ۴ هزار و ۵ نفر درمهاباد خون اهدا کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.