سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از فجر ۹۷ تا فجر ۹۸؛

بیش از ۲۸ میلیون تن کالا از گمرک‌های بوشهر صادر شد

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: از دهه فجر پارسال تا دهه فجر امسال بیش از ۲۸ میلیون و ۵۷۳ هزار تن کالا از گمرک‌های استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر بیان کرد: با احتساب میعانات گازی از دهه فجر سال ۹۷ تا دهه فجر سال ۹۸، بیش از ۲۸ میلیون و ۵۷۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار از گمرک‌های استان صادر شده است.

او افزود: بدون احتساب میعانات گازی در این مدت، بیش از ۲۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تن کالا به ارزش حدود هشت میلیارد و ۸۹۸ میلیون دلار از گمرک‌های استان به دیگر کشور‌ها فرستاده شد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر عمده کالا‌های صادراتی را محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزی و صیفی عنوان کرد و ادامه داد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، مناطق ویژه، هند، کره جنوبی، قطر، پاکستان، برزیل، ترکیه و عراق مقصد کالا‌های صادراتی گمرک‌های استان بوشهر بوده‌اند.

قره بیگی همچنین به واردات کالا اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۴۵۹ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار از راه گمرک‌های استان وارد کشور شده است.

او، لاستیک خودروی سواری، موز، کره، چای سیاه، قطعات خودرو، یراق آلات، قطعات در اتوماتیک، شیرآلات صنعتی و خودروی سواری را عمده کالا‌های وارداتی عنوان کرد.

مدیر کل گمرک بوشهر بیان کرد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سریلانکا، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا عمده کشور‌هایی بوده‌اند که کالا از آن‌ها وارد شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.