افزایش ۲۱ درصدی صادرات از گمرک بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: در هشت ماه امسال، بیش از ۱۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تن کالای غیرنفتی گمرک‌های استان صادر شد که نسبت به پارسال ۲۱ درصد افزایش دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره بیگی توابع ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: در هشت ماه امسال حدود ۱۷ میلیون و ۲۵۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از پنج میلیارد و ۸۰۲ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

او افزود: در هشت ماه امسال، بدون احتساب میعانات گازی، بیش از ۱۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از پنج میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۱ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل گمرک بوشهر عنوان کرد:عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان، انواع سبزی و صیفی بوده است.

قره بیگی ادامه داد: بیشترین کالا‌ها به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، مناطق ویژه، هند، قطر، برزیل، پاکستان، عراق و ترکیه صادر شده است.

  او گفت: در بخش واردات نیز در مدت یاد شده حدود ۲۹۴ هزار تن کالا به ارزش حدود ۷۳۸ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۳۱ و ارزش ۴۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر کشورهای چین، فیلیپین، امارات متحده عربی، نیوزیلند، هند، ایتالیا، سریلانکا، عمان، کره جنوبی و آلمان را کشورهایی اعلام کرد که بیشتر کالاهای وارداتی از آن‌ها وارد گمرک بوشهر شده است.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.