رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایط کنونی کمک به تولید وظیفه همه از جمله گمرک است.

گمرک کمک به تولید را وظیفه خود می‌داندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست با کارکنان گمرک‌های استان بوشهر گفت: هر تولید کننده‌ای که به گمرک می‌آید باید مشکلش را درک کرد و همکاران گمرک باید مشکلش را حل کنند.

مهدی میراشرفی همچنین افزود: فعالیت کارکنان گمرک در بوشهر دومین بندر کانتینری کشور در کانکس زیبنده نیست و دوست داشتم این پست را نداشتم تا این حقارت را تحمل نکنم.

او ادامه داد: زیبنده نیست که همکاران گمرک در ابتدایی‌ترین مسائل زندگی خود بمانند و در این زمینه اکنون مسائل عمرانی را تعطیل کرده‌ایم تا معیشت کارکنان بیش از این آسیب نبیند.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، از تغییر تبدیل وضعیت کارکنان گمرک در نقاط مختلف کشور نیز خبر داد و افزود: اکنون گمرک ایران دارای ۱۵۰۰ پست سازمانی است که با توجه به اخذ مجوز استخدامی در صدد هستیم نیرو‌های قراردادی کارمعین گمرک را تبدیل وضعیت کنیم.

میراشرفی عنوان کرد: ۴۰۰ پست فنی خالی در گمرکات وجود دارد که در اختیار نیرو‌های پشتیبانی گمرک قرار می‌گیرد.

او، با اشاره به راه‌اندازی ایکس‌ری کانتینری در گمرکات با همکاری بخش خصوصی گفت: در این زمینه دو دستگاه ایکس‌ری کانتینری پیشرفته ویژه گمرکات در وزارت دفاع ساخته می‌شود و هزینه خرید هر ایکس‌ری کانتینری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان است

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه درآمد گمرک کاهش یافته است، گفت: در سال ۱۳۹۶ گمرک ۳۶ هزار میلیارد تومان درآمد داشت که  دو درصد آن همراه با بودجه عمومی، یعنی اعتباری نزدیک به دو هزار میلیارد تومان به گمرک تعلق می‌گرفت اما اکنون با همه تورمی که ایجاد شده‌است درآمد گمرک‌ها به علت تحریم‎ها از ۳۶ به ۱۶ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و اعتبار عمومی گمرک نیز به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

میراشرفی عنوان کرد: در این زمینه سعی شده‌است این کاهش‌ها کمترین تاثیر ممکن را بر معیشت کارکنان داشته باشد و تلاش داریم تا پرداختی همکاران گمرکی از وضعیت کنونی بدتر نشود.

او افزود: امروز از ما خواستند بندر امام حسن بوشهر را تحویل بگیریم، ولی تا زمانی که اداره بندر، انبار و گارد آن را راه‌اندازی نکند، امکان تحویل گرفتن آن را نداریم.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: به شایسته سالاری، جوان گرایی و بهره‌مندی از بانوان در شغل‌های مدیریتی در گمرک توجه ویژه‌ای داریم، زیرا بانوان نیمی از کارکنان گمرک هستند و مشارکت آن‌ها در حوزه مدیریتی نیز باید به همین میزان باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.