سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسدود شدن راه‌های روستایی شهرستان مهاباد

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: ۲۵ راه روستایی شهرستان مهاباد مسدود است.

خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در پی بارش‌های برف و کولاک شدید دیروز راه‌های ارتباطی ۲۵ روستای بخش مرکزی و خلیفان مسدود است و تلاش عاملان راهداری برای بازگشایی ادامه دارد.

او با بیان اینکه تردد در این مسیر‌ها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست، افزود: همچنین کولاک شدید در گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت و گردنه «خوله‌پوله» در محور روستایی «میرسه»، ضمن کاهش دید افقی تردد این مسیر‌ها شده است.

خادمی اضافه کرد: ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد تصریح کرد: همچنین بارش برف و کولاک و کاهش دید افقی تا روز سه‌شنبه ادامه می‌دهد.

او به مدفون شدن ماشین آلات به علت کولاک شدید در مسیر ارتباطی مهاباد به بوکان اشاره کرد و گفت: ارتفاع برف در گردنه «قره‌بلاغ» محور مهاباد - بوکان که به بیش از ۶ متر رسیده است که در طول چند سال اخیر سابقه نداشته است.

خادمی اظهار داشت: سرنشینان ۲۵دستگاه خودرو گرفتار در جاده‌های برفی این شهرستان که قادر به ادامه مسیر نبودند، از شب گذشته تاکنون رهایی یافتند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: پیش‌بینی کرد این محور با تلاش شبانه‌روزی راهداران تا پایان هفته جاری بازگشایی شود که در این مدت رانندگان می‌توانند از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

او گفت: تردد در گردنه‌های جواله‌رشان، کاولان و زمزیران در محور مهاباد - سردشت بدون زنجیر چرخ ممکن نیست و رانندگان به ویژه رانندگان خودرو‌های سنگین و باری قبل از رسیدن به گردنه، باید خودرو‌ها را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

خادمی تصریح کرد: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان باید پیش از حرکت نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.