رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: برف و کولاک دید افقی را در گردنه‌های مهاباد به کمتر ۱۰ متر کاهش داد.

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: بارش برف و کولاک شدید باعث لغزندگی جاده‌ها شده و تردد خودرو‌ها در گردنه‌های «جواله‌رشان»، «کاولان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان را دشوار کرده است.

او افزود: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

خادمی اضافه کرد: هم‌اکنون ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

او از رانندگان خواست قبل از سفر با تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ از وضعیت جاده‌ها اطلاع پیدا کنند.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد با ورود امواج ناپایدار بارشی از دیروز، بارش برف در مناطق کوهستانی جنوب آذربایجان‌غربی آغاز شده و ناپایداری هوا تا روز پنج‌شنبه تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.