سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید صلاحیت ۵۱ درصد از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: از مجموع ۶۸۸ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۵۵ نفر معادل ۵۱ درصد در استان تایید صلاحیت شده اند و ۳۳۳ نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، راستگو معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر گفت: از مجموع ۶۸۸ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۵۵ نفر معادل ۵۱ درصد در استان تایید صلاحیت شده اند و ۳۳۳ نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

 راستگو، با بیان این‌که انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم‌ترین پروژه نظام در آخرسال مطرح بوده و اهمیت بسیاری دارد افزود: در مجموع، ۷۹۶ نفر در استان به عنوان داوطلب شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند که ۱۰۸ نفر قبل از رسیدگی به فرآیند صلاحیت‌ها، انصراف دادند.

او گفت: ۳۹ نفر از داوطلبان زن (معادل ۱۱ درصد داوطلبان) تایید صلاحیت شده و ۳۲ داوطلب زن نیز در استان رد صلاحیت شده‌اند.

او با بیان این‌که آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی باشکوه را داریم و تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم در این رابطه انجام شده است، افزود: در مجموع، سه هزار و ۵۲ شعبه اخذ رای و همچنین یک شعبه اخذ رای برای اقلیت‌های دینی در استان پیش بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بیش از ۶۱ هزار نفر انتخابات را در استان برگزار می‌کنند، گفت: آگهی لیست نهایی کاندیدا‌ها در ۲۳ بهمن ماه منتشر می‌شود؛ از تمامی کاندیدا‌ها درخواست می‌کنیم که قانون را رعایت کنند.

او با تاکید بر این‌که برای اولین بار است که انتخابات را با قانون جدید برگزار می‌کنیم، گفت: تمامی تخلفات انتخاباتی رصد می‌شود و تاکنون مورد خاص تخلف انتخاباتی در استان گزارش نشده است؛ البته سیاستمان این است که در ابتدا در مورد تخلفات تذکر و ارشاد داده و درنهایت اگر موثر واقع نشد، اقدام قانونی اعمال شود.

او  با تاکید بر این‌که برای هرکرسی پارلمانی ۱۸ نامزد در استان در عرصه انتخابات حضور دارند، گفت: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز برای هر کرسی ۲۴ کاندیدا به رقابت می‌پردازند.

راستگو با بیان این‌که دو میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستتد، افزود: از این تعداد، یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۲۴۶ نفر از واجدین مرد بوده و یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۵۰ نفر از واجدین زن هستند.

او با اشاره به این‌که در انتخابات پیش‌رو، ۱۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی در استان خواهیم داشت، گفت: از این تعداد، ۷۴ هزار و ۴۶۰ نفر مرد و ۷۰ هزار و ۸۳۳ نفر زن هستند.

او با بیان این‌که در دور دوم رسیدگی به شکایات حدود ۵۱ نفر در استان تایید صلاحیت شدند،گفت: قبلا، ۱۸ نفر از این افراد رد صلاحیت و ۳۷ نفر نیز عدم احراز شده بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۷۰ نفر در شهرستان تبریز واجد شرایط رای دادن هستند، افزود: از این تعداد، ۶۹۱ هزار ۳۸۹ نفر مرد بوده و ۶۸۸ هزار و ۳۸۱ زن هستند.

او با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: با توجه به تلاش‌های آمریکا علیه ایران و همچنین با توجه به اهمیت قوه مقننه، مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار اهمیت دارد.

حمیدرضا قاسم‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: تمامی امکانات سخت‌افزاری و... جهت برگزاری انتخاباتی پرشور در استان تامین شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.